نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام و المسلمین نکونام در پیامی از اقشار مختلف مردم استان برای حضور پرشور در کنگره بزرگداشت آیت الله دهکردی دعوت کردند.
کد خبر: ۸۸۸۲۶۹۳
|
۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام و المسلمین نکونام در پیامی از اقشار مختلف مردم استان برای حضور پرشور در کنگره بزرگداشت آیت الله دهکردی دعوت کردند.
متن پیام به این شرح است:
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم
شش شوال سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله العظمی سید ابوالقاسم دهکردی است.
این شخصیت بزرگوار یکی از فقهای به نام و از مراجع تقلید و از عالمان فقیهِ بصیر به حساب می‌آید و تعلق به استان چهارمحال و بختیاری دارد.
مرحوم آیت الله دهکردی از شهرکرد در میان فقهایی که از صدر اسلام تا کنون به اسلام خدمت کرده‌اند یک درخشندگی ویژه دارد. مرحوم آقای دهکردی یکی از آن فقها است که هم در عرصه فقه و فقاهت و هم در عرصه اجتماعی و هم در عرصه سیاسی و هم در عرصه اقتصادی و هم در عرصه علمی و پرورش عالمان بزرگ و ارزشمند، خدمات قابل توجهی را به اسلام و مسلمین ارائه داده است.
خب استان این شخصیت بزرگ را دارد ولی متأسفانه در استان ناشناخته است؛ جا دارد که ما نسبت به این شخصیت با عنایت ویژه وارد شویم و این شخصیت را بشناسانیم و جوانان و مردم خوب استان این شخصیت را بشناسند.
شناختن این چهره و امثال این چهره‌های بزرگ فایده‌اش چیست؟ فایده‌اش این است که اولاً استان به خود می‌بالد که چنین چهره‌هایی دارد؛ ثانیاً اخلاق، رفتار، عبودیت، بندگی خدا و زهد، علم، اجتماعی بودن، مردم‌دار بودن و خدمات بزرگی این‌ها انجام داده‌اند برای مردم و جامعه امروز ما الگو است که باید جوانان و خانواده‌های ما  این‌ها را بشناسند و از این‌ها الگو بگیرند و راه را از این‌ها یاد بگیرند؛ بنابراین آشناشدن با این چهره‌های بزرگ اسلام درحقیقت آشنا شدن با اسلام و آشنا شدن با مکتب تشییع و معارف اهل بیت است.
برای این معنا بنا شده است ان‌شاءالله ما همه ساله یک هفته، هفته فقاهت و مرجعیت در استان داشته باشیم و در آن هفته یادمانی را به نام آن بزرگوار و دیگر عالمان و فقهایی که این استان داشته است، برگزار کنیم.
امسال ان‌شاءالله روز پنج شنبه همین هفته ساعت ده صبح در سالن فرهنگ‌سرای ارشاد اسلامی به فضل الهی اولین یادمان به یاد این بزرگ مرد برگزار می‌شود که این اجلاس تعلّق به همه استان دارد.
من به جد از همه هم استانی‌های خوبمان، از روحانیون عزیزمان، از دانشگاهیان گرامی، از بازاریان خوبمان، از ادارات و فرهنگیان و در مجموع از همه مردم استان تقاضا دارم که ان‌شاءالله عنایت ویژه و حضور جدی و فعال در این اجلاس که ساعت ده صبح روز پنج شنبه برگزار می‌شود، داشته باشند که هم تعظیم شعائر است و شعائر اسلامی تقویت می‌شود و هم به رشد فکر و فرهنگ استان خودمان کمک کره‌اند و هم داشته‌های استان خودشان را می‌شناسند چرا که این‌ها ثروت و سرمایه‌های بزرگ هستند که ما باید آن‌ها را بشناسیم.
من تقاضای جدی دارم که ان‌شاءالله حضور جدی و فعال در این اجلاسیه داشته باشیم و بعد هم با آشنا شدن با این بزرگ مرد ان‌شاءالله بتوانیم جوانان‌مان را گسیل بدهیم که دهکردی‌ها در آینده تحویل اسلام بدهیم و شخصیت بزرگ را در مکتب امام صادق (سلام‌الله‌علیه) بفرستیم و بزرگانی ان‌شاءالله تربیت شوند که به اسلام خدمت کنند و ذخیره دنیا و آخرت ما باشند.
والسّلام علیکم و‌ رحمةالله و برکاته

ارسال نظرات