حجت الاسلام سنجری تاکید کرد: نفوذ در عرصه اقتصادی، به تاراج بردن سرمایه های نظام و متوقف کردن علم و تکنولوژی جوان و نیروی درونی و کشوری دراین قراردادها به چشم می خورد؛ قراردادهایی که ۵۰ درصد آنها متعلق به فرانسه و کمترین سود آن برای ایران است.
کد خبر: ۸۸۸۲۷۱۲
|
۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین محسن سنجری در واکنش به قراردادهای جدید نفتی  ایران با فرانسه گفت: درخصوص این قرارداد که بین شرکت فرانسوی توتال، یک شرکت چینی و شرکت پتروپارس از جمهوری اسلامی است و توسط وزیر نفت امضا شد، نکات حائز اهمیتی وجود دارد که باید به آن دقت کرد.
مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان ابراز کرد: در این قرارداد نفتی، سهم جمهوری اسلامی بسیار پایین است و مدت زمان آن ۲۰ سال می باشد که تا ۲۵ سال قابل تمدید است؛ میزان پرداخت این قرارداد از محل برداشت هایی است که از فاز ۱۱ انجام می شود.
وی بااشاره به بدعهدی های مکرر کشور فرانسه عنوان کرد: بیشترین سهم در این قرارداد نفتی متعلق به کشور فرانسه است که میزان آن ۵۰٫۱ درصد می باشد؛ فرانسه ای که در پیشینه خود بدعهدی و جنایات بسیاری نسبت به ایران داشته است مانند ارسال خون های آلوده به کشور و همچنین کارشکنی هایی که در قرارداد پژو و رنو داشتند.
حجت الاسلام والمسلمین سنجری ادامه داد: نکته دیگری که جای تامل دارد، برگزاری نشست سالانه منافقین در پاریس می باشد و اخیرا شاهد بودیم که هنوز دوروز از سفر وزیر خارجه ما به پاریس نگذشته که نشست آنها برگزاری می شود و عمده اصطلاحاتی که در این میتینگ مطرح شد درخصوص به زانو در آوردن جمهوری اسلامی بود که نباید سالگرد ۴۰ سالگی خود را ببیند.
مسئول بسیج طلاب و روحانیون کرمان بیان کرد: ما با کشوری قرارداد بسته ایم که ماوای منافقین است و در مذاکرات هسته ای نیز جزو کشورهای اروپایی است که بیشترین کارشکنی را انجام می دهد؛ همچنین کشورهای غربی و اروپایی در تمام قرادادها به دنبال منافع خود هستند و هیچگاه به دنبال منافع مشترک نبوده اند.
وی افزود: در سال ۸۷ با همین شرکت توتال فرانسه در زمینه سرمایه گذاری قرارداد بستیم که شاهد عقب نشینی و بدعهدی این شرکت بودیم اما باز هم با آن قرارداد می بندیم.
حجت الاسلام والمسلمین سنجری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سه سال گذشته در خصوص نفوذ در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تاکید کرد: رهبر انقلاب در نامه ای که در تیرماه ۹۵ نوشتند، تاکید داشتند هنگام بستن قراردادهای مشترک، از مسائل حفاظتی و امنیتی کشور مراقبت شود؛ چه تضمینی وجود دارد که در این قرارداد، کشور فرانسه اطلاعات اقتصادی مارا درعرصه نفت و گاز به دیگر کشورها نفروشد؟
وی یادآور شد: قطعا این شرکت در کنار منافعی که دارد، یکی از اهدافی که دنبال می کند موضوع نفوذ اقتصادی است تا کشور مارا تحت فشار قرار دهد؛ این در حالی است که در توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، شرکت های موفقی مانند قرارگاه خاتم داریم که حرف اول را می زنند اما متاسفانه دست این قرارگاه را در زمینه توسعه کوتاه کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین سنجری تصریح کرد: نفوذ در عرصه اقتصادی، به تاراج بردن سرمایه های نظام و متوقف کردن علم و تکنولوژی جوان و نیروی درونی و کشوری  دراین قراردادها به چشم می خورد؛ قراردادهایی که ۵۰ درصد آنها متعلق به فرانسه و کمترین سود آن برای ایران است و همچنین درآن سرمایه های انسانی کشور به دلیل سومدیریت ها تحت تاثیر قرار می گیرد.
مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان کرمان خاطرنشان کرد: در قراردادهای جدید اطلاعات میادین مشترک و نفت و گاز را گرفته و در اختیار کشورهایی مانند قطر قرار می دهند که این امر بسیار خطرناک بوده و جای تامل دارد؛ چرا بدون مطالعه و توجه به اسناد بالادستی به ویژه نامه مقام معظم رهبری وتاکید برمسائل امنیتی، چنین قراردادهایی بسته می شود و به خروجی آن در آینده توجهی نمی شود؟
 
 

ارسال نظرات