خبرهای داغ:

دیدار جمعی از سران، معتمدین و ریش سفیدان عشایر آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در استان

در این دیدار، امام جمعه تبریز عشایر غیور را مایه برکت برای کشور خواند و بر رسیدگی مسئولین به مشکلات عشایر تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۸۲۷۷۵
|
۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

به گزارش سرویس بسیج عشایری خبرگزاری بسیج، جمعی از سران، معتمدین، ریش سفیدان و کارکنان ستادی و شهرستانی امور عشایر استان، اتحادیه تعاونی های عشایری و شرکت های تابعه، بسیج عشایر استان و صندوق حمایت از توسعه در بخش کشاورزی با "حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمد علی آل هاشم" نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار کردند.

در این دیدار "دکتر سید محمد حسن آل هاشم" مدیرکل امور عشایر استان و ریاست مجمع و شورای عالی بسیج عشایر استان ضمن خوش آمد گویی خدمت امام جمعه محترم و حاضرین، با اشاره به برخی اقدامات اداره کل، آمار مختصری از عشایر و تولیدات عشایری بیان کرد و افزود: عشایر استان آذربایجان‌شرقی ۲ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند اما بیش از ۲۰ درصد  مواد لبنی، پروتئین و گوشت مورد نیاز استان را تأمین می‌کنند که این امر نشان از تلاش بی‌وقفه جامعه عشایری برای رسیدن به خودکفایی و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

"اسرافیل نژاد" مسئول بسیج عشایر استان به برخی از اقدامات بسیج عشایری در مناطق عشایری اشاره کرد و گفت: تامین امنیت عشایر، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان عشایری، مشارکت در ایجاد بیمارستان صحرایی، اعزام اکیپ های پزشکی به کمک اداره کل امور عشایر استان شمه ای از فعالیت این سازمان در قبال عشایر است.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان خداآفرین و نبود امام جمعه در این شهرستان از نماینده ولی فقیه درخواست نمود در این مورد دستورات لازم را نسبت به تامین امام جمعه عنایت فرمایند.

مسئول بسیج عشایر آذربایجان شرقی تصریح کرد: تعامل و همدلی که بین مجموعه اداره کل امور عشایری و سازمان بسیج عشایری وجود دارد، باعث گردیده مشکلات عشایر به آسانی رفع گردد.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز ضمن قدردانی از سران، معتمدین، ریش سفیدان و خادمان عشایر، اشاره به تاریخ انقلاب داشت و نقش موثر و اساسی عشایر در دوران قبل از انقلاب علیه رژیم طاغوت، دوران انقلاب و دوران ۸ سال دفاع مقدس مخصوصا آزادسازی منطقه میمک را مهم دانست.

وی، عشایر را بعنوان سلحشوران مدافع انقلاب که دست یاری به امام و ملت ایران دادند و هم پیمان با دولت نمودند و به تشکیل بسیج عشایری به فرمان حضرت امام خمینی(ره) دادند یاد کرد و نقش عشایر را محافظت از مرزها و مقابله با دشمن دانست.

"حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم" به نقش عشایر در توسعه و پیشرفت کشور اشاره کرد و افزود: عشایر در توسعه اقتصادی کشور در زمینه هایی مانند: عرضه نیروی کار، مواد غذایی، مواد خام صنعتی و افزایش درصد باسوادان تاثیر بسیار ارزشمندی را در پیشرفت کشور ایفا می کنند و به سبب دارا بودن یک سوم دام های کشور، تقاضای گوشت و مواد لبنی را تامین میکنند.

وی همچنین به نقش اساسی عشایر در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: تولید محصولات و صنایع دستی در افزایش درآمد ناشی از صادرات غیر نفتی بسیار مهمی دارد و تولیدات عشایر را از جمله الگوهای اقتصاد مقاومتی در زمان تحریم دانست.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در پایان ضمن قدردانی از حضور سران و معتمدین و ریش سفیدان عشایر، زنان و مردان عشایر غیور را مایه برکت برای کشور خواند و مسئولین را موظف به رسیدگی به مشکلات عشایر تاکید کرد.

 


ارسال نظرات