کد خبر: ۸۸۸۲۷۸۴
|
۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مسئله حجاب که یک دستور دینی است ازمسائل مهم جامعه ما است و با بسیاری از مسائل پیوند خورده،دارای ابعاد سیاسی ،اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی شده است.

 

حجاب از آن جهت که خطابش با زنان است،به نیمی از افراد جامعه مربوط می شود و از آن جهت که در تنظیم روابط زن و مرد نقش مهمی ایفا می کند به همه افراد جامعه مربوط می شود.

 

همواره مسئله حجاب به عنوان یک مسئله جنجال برانگیز و پر هیاهو در بین طرفداران و مخالفان حجاب در داخل و خارج از کشور مطرح بوده است و حتی دشمنان ما به این مسئله توجه زیادی دارند و علت توجه آنها عمدتا،مبارزه با حجاب به عنوان یکی از مهم ترین نشانه های اصالت و مقاومت فرهنگی در برابر دشمنان اسلام و قرآن است.

 

اگر به اوضاع حجاب در طی دو قرن پیش نگاهی کنیم،خواهیم دید که تقریبا در همه نقاط جهان و از جمله غرب،زن دارای پوشش نسبتا مناسبی بود و هرگز نمونه های مبتذل امروزی در شکل لباس و حجاب آنها دیده نمی شد.

 

همه انحرافات و بدبختی های از زمانی شروع شد که بشر قوانین کامل و حیات بخش الهی را که متضمن سعادت او در همه زمینه ها است را کنار زد و دست به دامن تجارب و اطلاعات ناقص بشری برای تنظیم برنامه زندگی شد.

 

متاسفانه در دنیای مدرن امروزی ارزش زن را تنزل داده اند و با بکارگیری آنان در آگهی های رسانه ای زن را در حد یک کالای قابل خرید و فروش تحقیر کرده اند.

 

استفاده ابزاری از زن از ارزش او کاسته و از زیبایی های زن در حال حاضر در برخی کشورها برای زراندوزی و هوس رانی استفاده می کنند.

 

مدگرایی مهم ترین راه مقابله با حجاب چادر

از بین رفتن حیا و عفت بانوان ما در حال حاضر به عنوان مهم ترین برنامه دشمنان علیه کشورهای اسلامی است و از همه  مهم تر گرفتن چادر از زنان به عنوان حفاظ زن را نیز در تیر رس اقدامات خود قرار داده اند.

 

متاسفانه در حال حاضر حجاب زنان ما دستخوش مدگرایی شده است،مدگرایی که از زمان رضاپهلوی در ایران آغاز شد و سیر تحول در پوشش ایرانیان را دستخوش تغییراتی بیشمار کرد.

 

یکی از مهم ترین وسایل مد گرایی هم در حال حاضر شبکه های ماهوارای است که دشمنان ما بخوبی توانسته اند از آنان برای گرفتن عفت و پاکدامنی زنان ما استفاده نمایند.

 

برخی با این جمله که حجاب دارای سختی ها و مشقت فراوان است که بر زنان تحمیل شده است،اما بانوان عفیفه ما این را می دانند،سختی و مشقت جزیی از جریان زندگی است و هر انسانی بدون تحمل رنج و مرارت به اهداف خود نمی رسد.

 

حجاب یک تکلیف الهی و دستور قرآنی است و اگر فرض بر این باشد که رعایت قوانین خدا برای بانوان مستلزم زحمت و سختی است ،این سختی و زحمت در مقابل آثار و برکات آن که در راس آن جلب رضوان الهی بسیار ناچیز و چه بسا گوارا و شیرین است.

حجاب متضمن بهداشت روانی جامعه

در حال حاضر از هم گسیختگی نظام خانواده و وجود بیماری ها روانی ناشی از تحریک مستمر در جوانان،سیر نزولی اخلاقی اجتماعی و معنویت از آسیب های اجتماعی است که منشاء اصلی آن غفلت از خدا و عدم توجه به احکام و حدود الهی همچون حجاب و پوشش که بهداشت روانی جامعه را به خطر می اندازد،است.

 

در حال حاضر برای برخورداری از بهداشت روانی در جامعه و افراد آن مطمئن ترین و بهترین راه پیروی از دستورهای الهی و قوانین شرعی و بخصوص حجاب و پوشش است.

 

حجاب مهم ترین مولفه امنیت اجتماعی جامعه

هر اجتماعی برای رشد و تعالی در کنار امنیت نظامی،اقتصادی و سیاسی باید از امنیت فرهنگی و اجتماعی هم برخوردار باشد.

 

جامعه ای که بر پایه ارزش ها اسلامی و اخلاقی شکل گرفته و با خون صدها هزار شهید شکوفا شده است و اکثریت مردم آن هنجارهای دینی و اخلاقی آن را پذیرفته اند سزاوار نیست عده ای بی حجاب امنیت اجتماعی و روحی ،روانی آن را بر هم بزنند و با کارهای منافی عرف جامعه ارزش های والای اسلامی و اخلاقی و اعتقادی آسایش آن را بر هم بزنند.

 

در حال حاضر بانوان عفیفه ما به این نتیجه رسیده اند که چادر به جهت اینکه هم مانع برهنگی و نمایان شدن بدن است و هم دارای مصونیت است،کامل ترین و بهترین پوشش برای خانم ها است و علاوه بر این او را از بسیاری از آفات جامعه حفظ می نماید.

 

لازم به ذکر است وقار و متانتی که زن در چادر می باید،در هیچ نوع پوشش دیگری نمی توان یافت.

انهای پیام/7727
ارسال نظرات