در نشست خبری رئیس هیأت فوتبال اردبیل مطرح شد/

مظلوم واقع شدن بانوان فوتبالیست نمینی

رئیس هیأت فوتبال استان اردبیل با بیان اینکه بانوان فوتبالیست نمینی به دلیل عدم فراهم شدن شرایط برای حضور در لیگ برتر مظلوم واقع شدند، افزود: در حال حاضر 3 بانوی فوتبالیست اردبیلی در اردوهای تیم ملی حضور دارند.
کد خبر: ۸۸۸۲۸۳۱
|
۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از نمین به نقل ازشکوه فرهنگ، نشست رئیس هیأت فوتبال استان اردبیل با خبرنگاران ورزشی و اصحاب رسانه برگزار شد و اصحاب رسانه سؤالات خود در خصوص اتفاقات اخیر ورزشی در فوتبال استان را مطرح کردند.

از عمده‌ترین مسائل مطرح شده در این نشست خبری می‌توان به عدم تمایل ورزشکاران به رسانه‌ای کردن مشکلات خود، لزوم انجام نقد اصولی و صحیح در امر ورزش، برنامه‌های هیأت فوتبال استان، مشکلات فوتبالیست‌های بانوی اردبیلی، عدم تحقق تیمداری تیم فوتبال شهرداری اردبیل در لیگ دسته 2 کشور، لزوم احترام به اساسنامه فدراسیون و برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال اشاره کرد.

رئیس هیأت فوتبال استان اردبیل، در این نشست با تبریک روز قلم به خبرنگاران ورزشی استان، اظهار کرد: مطمئنا زحمات و فعالیت‌های انجام پذیرفته توسط خبرنگاران ورزشی بسیار ستودنی بوده و با برگزاری یک مراسم نمی‌توان از این قشر فرهنگی و رسانه‌ای به شکل مطلوبی تجلیل به عمل آورد، ولی در حد توان بر خود وظیفه دانستیم تا از زحمات خبرنگاران ورزشی تقدیر به عمل آوریم.

نقد اصولی و درست لازمه توسعه در ورزش است

نوتاش با بیان اینکه نقد اصولی و درست لازمه توسعه در ورزش است، افزود: نقد از ابزارهای اصلی توسعه است و چنانچه انتقادی از عملکرد و برنامه‌ها صورت نپذیرد، مسیرهای توسعه طولانی شده و امکان پیشرفت مناسب و رسیدن به اهداف مدنظر میسر نخواهد شد.

رئیس هیأت فوتبال استان اردبیل تصریح کرد: ورزش جولانگاه مهم و بزرگی برای نشان دادن توانایی‌های اهالی رسانه بوده و به هر اندازه که حضور منتقدان و کارشناسان رسانه‌ای پررنگ‌تر و بیشتر باشد، مسیر پیشرفت و دست‌یابی به اهداف مدنظر هموارتر خواهد شد.

نوتاش با بیان اینکه ورزش اردبیل نیازمند نقد منصفانه است، افزود: منتقدان در کنار ورزش باشند و علاوه بر عمل به وظایف ذاتی خود که اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی اتفاقات ورزشی است، به عنوان منتقد و تحلیل‌گر در عرصه‌های مختلف ورزشی ورود پیدا کرده و راه‌گشا و پل ارتباطی بین ورزشکاران و مسؤولان ورزشی استان باشند.

اکثر ورزشکاران تمایلی به رسانه‌ای کردن مشکلات خود ندارند

رئیس هیأت فوتبال استان اردبیل ادامه داد: ورزشکاران معمولا با سعه صدر از کنار مشکلات عبور کرده و تمایلی به رسانه‌ای کردن مسائل و کمبودهای خود ندارند و با روحیه ورزشی و پهلوانی خود با کمبودها کنار می‌آیند.

وی توضیح داد: این روحیه ورزشی موجود در ورزشکاران وظایف خبرنگاران ورزشی را سنگین‌تر می‌کند و باید اهالی رسانه و مطبوعات در تمامی مقاطع ورزشکاران را فراموش نکرده و همواره صدای آن‌ها باشند تا در هر زمانی مشکل و کمبودی احساس شد، رسانه صدای مردم باشد و نیازهای ورزشکاران را به مسؤولان و آحاد مختلف مردم اطلاع رسانی کند.

نوتاش گفت: با توجه به مقبولیت بسیار بالای فوتبال در بین مردم، واجب است خبرنگاران و اهالی رسانه نگاه ویژه‌ای به این رشته پرطرفدار ورزشی داشته و نیازها، مشکلات، اخبار و مسائل اتفاق افتاده فوتبال را به شکل کامل و مناسبی پوشش دهند.

برنامه محوری از اهداف مهم هیأت فوتبال اردبیل است

رئیس هیأت فوتبال استان اردبیل خاطرنشان کرد: برنامه‌محوری و استانداردسازی فعالیت‌ها از جمله اهداف مهم هیأت فوتبال استان اردبیل بوده و در این زمینه تلاش شده است تا خود را به استان‌های پیشرفته کشور نزدیک کنیم.

نوتاش بیان کرد: تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های هیأت فوتبال استان اردبیل بر اساس اساسنامه بوده و کمیته‌های مختلف با تمام توان در زمینه آموزش، داوری، اجرای مسابقات و احیای فوتبال در سنین پایه در تلاش هستند و چنانچه در ارزیابی عملکرد تنها فعالیت‌های استانی را در نظر بگیریم، پا به پای سایر استان‌های توسعه یافته کشور حرکت کرده و برنامه‌های ارزشمندی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در طول سال مسابقات متعددی در رشته‌های فوتبال و فوتسال در رده‌های مختلف سنی برگزار می‌شود، هر چند به دلیل نبود حامیان مالی از بابت تیمداری و حضور در لیگ‌های مطرح کشوری ناموفق عمل کرده‌ایم که دلیل اصلی آن عدم حمایت باشگاه‌های ورزشی و نبود حامیان مالی در بخش‌های خصوصی استان است.

تلاش‌های هیأت فوتبال برای حفظ امتیاز شهرداری اردبیل در لیگ 2

رئیس هیأت فوتبال استان اردبیل از تلاش‌های هیأت فوتبال استان برای جلوگیری از انحلال تیم فوتبال شهرداری اردبیل در لیگ دسته 2 فوتبال کشور خبر داد و افزود: برای احیای نماینده فوتبال استان اردبیل رایزنی‌های متعددی با سازمان‌های مختلف ورزشی و غیرورزشی انجام پذیرفت ولی مشکلات و دلایل مختلف اجازه مدیریت و دخالت بیشتر هیأت فوتبال استان برای کمک به نماینده استان را نداد.

وی توضیح داد: هیأت فوتبال استان تا جایی که قانون اجازه فعالیت داده برای حضور موفق نمایندگان استان در لیگ‌های مطرح کشوری حمایت‌های خود را انجام داده است، اما حمایت‌های ورزشی تنها یک طرف قضیه بوده و وجود بخش خصوصی توانمندی که تمایل به سرمایه‌گذاری در فوتبال را داشته باشد طرف دیگر قضیه است.

لزوم احترام به اساسنامه فدراسیون فوتبال و تبعیت از قانون

نوتاش ادامه داد: فدراسیون فوتبال یکی از فدراسیون‌های ورزشی کشور بوده که تمامی آئین‌نامه‌ها و قوانین داخلی آن ثبت شده و در بحث فعالیت‌های ورزشی از الزامات فیفا پیروی می‌کند.

وی توضیح داد: مطابق با اساسنامه فدراسیون فوتبال، بایستی هیأت‌های ورزشی استان به صورت مستقل فعالیت کنند، البته مستقل بودن به معنای ناهماهنگی و جزیره‌ای عمل کردن نبوده و باید در تمامی شرایط تابع قوانین و اساسنامه حرکت کرد.

رئیس هیأت فوتبال استان اردبیل تصریح کرد: فدراسیون فوتبال تأکید دارد که همه در برابر قانون و اساسنامه یکسان هستند و نگاه فدراسیون نگاهی برابر به تمامی استان‌ها است، فدراسیون همواره تمکین از قوانین را یادآوری می‌کند و نباید استان اردبیل را از سایر استان‌های کشور جدا کرده و قوانین دیگری را اجرا کرد.

اردوی تیم‌های لیگ برتری در اردبیل فرصت خوبی برای احیای فوتبال استان فراهم می‌کند

نوتاش توضیح داد: هر سال تیم‌های مختلف باشگاهی در لیگ برتر و یا دسته‌های پایین‌تر استان اردبیل را به عنوان محل اردوی آماده‌سازی تیم‌های خود تعیین می‌کنند و این موضوع فرصت خوبی را برای استانداردسازی زیرساخت‌های ورزشی استان و برطرف کردن هرچه‌سریع‌تر کمبودها و نیازهای ورزشی فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: چنانچه بعضی از ابزارها و امکانات در اختیار هیأت فوتبال استان باشد امکان استفاده هر چه بهتر از حضور تیم‌های مختلف در اردبیل فراهم خواهد شد، برای مثال می‌توان با رایزنی با برخی از تیم‌های لیگ برتری اجازه استفاده از اردو و تمرینات فنی برای مربیان استان را با هدف دانش افزایی و کسب تجارب بیشتر فراهم کرد و یا برنامه‌های مشابه کیفی را اجرایی کرد.

33 مدرسه فوتبال در اردبیل مجوز فعالیت دارند

رئیس هیأت فوتبال استان اردبیل ادامه داد: 33 مدرسه فوتبال در استان اردبیل استانداردسازی شده و دارای مجوزهای رسمی از هیأت فوتبال و اداره‌کل ورزش و جوانان استان هستند، از این بین چند مدرسه فوتبال غیرمجاز نیز شناسایی شده و به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و اداره‌کل ورزش و جوانان نیز معرفی شدند.

نوتاش افزود: با برنامه‌ریزی انجام پذیرفته در تلاش خواهیم بود تا تعداد مدارس فوتبال غیرمجاز در استان اردبیل را به صفر برسانیم تا خانواده‌ها و بازیکنان ورزشی با خیالی آسوده‌تر در باشگاه‌های ورزشی حضور پیدا کنند.

تشکیل کمیته استعدادیابی مجزا برای رده‌های سنی پایه

رئیس هیأت فوتبال استان اردبیل از تشکیل کمیته استعدادیابی مجزا برای رده‌های سنی پایه در اردبیل خبر داد و گفت: با تشکیل کمیته استعدادیابی مجزا در رده‌های مختلف سنی، بازیکنان نخبه شناسایی خواهند شد تا قبل از برگزاری فستیوال شهرستانی و استانی، بازیکنان شناسایی شده برای حضور در فستیوال کشوری معرفی شوند.

وی با بیان ضرورت انجام استعدادیابی در سنین پایه، افزود: این اقدام در حال حاضر توسط کمیته استعدادیابی هیأت فوتبال استان برنامه‌ریزی شده است تا با شناسایی و پرورش بازیکنان مستعد، اقدامات مؤثری در زمینه استعدادیابی بازیکنان در رده سنی پایه انجام پذیرفته باشد.

بانوان فوتبالیست نمینی مظلوم واقع شدند

نوتاش با اظهار ناراحتی از بابت فراهم نشدن شرایط حضور تیم فوتبال نمین سرامیک در لیگ برتر فوتبال کشور، افزود: تیم فوتبال بانوان نمین سرامیک بعد از کسب عنوان قهرمانی در مسابقات لیگ دسته 1 کشوری و کسب جواز حضور در مسابقات لیگ برتر، به دلیل نبود حامیان مالی از تیمداری و حضور در لیگ برتر خودداری کرد.

وی با بیان اینکه اردبیل از بانوان مستعد زیادی در رشته فوتبال برخوردار است، یادآور شد: برای حضور تیم فوتبال بانوان استان اردبیل در مسابقات لیگ برتر با برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بخش‌های خصوصی رایزنی‌های متعددی انجام شد و در ابتدای امر قول همکاری و مساعدت در این زمینه داده شد، اما در پایان حمایت‌ها استمرار پیدا نکرده و بانوان فوتبالیست نمینی به خواسته و حق طبیعی خود دست پیدا نکردند.

حضور 3 بانوی فوتبالیست اردبیلی در اردوهای تیم ملی

رئیس هیأت فوتبال استان اردبیل از حضور 3 بانوی فوتبالیست اردبیلی در اردوهای تیم ملی فوتبال بانوان خبر داد و افزود: چند بازیکن مستعد اردبیلی نیز در لیگ برتر فوتبال بانوان کشور حضور داشته و با درخشش در این رقابت‌ها از امکان دعوت به اردوهای تیم ملی برخوردار خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم به مناسبت روز قلم از خبرنگاران ورزشی استان تجلیل به عمل آمد.

در این نشست ابهاماتی در خصوص طولانی شدن پروسه برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال استان اردبیل نیز مطرح شد و دبیر هیأت فوتبال استان «فرهاد چشمی» با بیان اینکه منتظر اعلام اسامی نهایی و تأیید آن برای برگزاری انتخابات هستیم، از آمادگی هیأت فوتبال استان برای برگزاری انتخابات خبر داد.

ارسال نظرات