خبرهای داغ:
قاسم زاده خیریه کوثر اردستان، را طرح جامعی دانست که با پیش بینی هایی که در آن صورت گرفته و به تدریج و به صورت مرحله به مرحله احداث خواهد شد، مکانی آبرومند و برخوردار از بهترین امکانات برای زندگی کردن معلولان و سالمندان خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۸۲۸۴۸
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردستان ، رئیس هیأت مدیره خیریه معلولان  و سالمندان کوثر اردستان در گفت و گویی اظهار کرد: چندی است افرادی خاص شاید از روی بی اطلاعی و ناآگاهانه با بیان اینکه احداث ساختمان نگهداری سالمندان در اردستان ضرورتی ندارد، بعضا مانع خیر میشوند و بیان میدارند که سپردن سالمند به چنین مراکزی بی عاطفگی  و یا با فرهنگ ما مغایرت دارد.
محمد حسین قاسم زاده گفت: اینکه از ویژگیهای ممتاز مردم بافرهنگ و فهیم منطقه اردستان و در کل ایرانیها، تکریم سالمندان و سالخوردگان در خانواده و جامعه است تردیدی نیست؛ ولی همیشه مواردی استثنایی و ضروریاتی پدیدار میشود که عدم توجه به آن مشکل ساز خواهد بود.

وی افزود: مراکز نگهداری از سالمندان، در طی چند دهه اخیر شکل گرفته  و دلایل به وجود آمدن آن، قطعا بی رحمی انسان امروز و حق ناشناسی جوانان نیست و مانند این است که بگوییم پدران و مادرانی که فرزندان خود را به مهد کودک می سپارند، از مهر و محبت بی بهره اند و آنچه کودکان خردسال را به مهدکودک و افراد کهنسال را به خانه سالمندان روانه می کند، لزوم وجود حمایت و نگهداری ویژه ای است که در زمانی خاص، والدین و فرزندان این افراد قادر به ارائه آن نیستند.

قاسم زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه سالمندان  توانایی انجام کارهای روزانه مربوط به خودشان را به تدریج در اثر بیماری های جسمی یا روانی از دست می دهند و کسی هم در محیط خانه  شرایط رسیدگی و یاری دادن به فرد سالمند را نداشته باشد، ناگزیر به علت گرفتاری های خانوادگی، عدم تمکن مالی، عدم امکان استخدام پرستار خصوصی  وضع نگهداری سالمند در خانه روز به روز دشوارتر میشود .

رئیس هیأت مدیره خیریه کوثر اردستان گفت:  شاید ضرورت ایجاب نماید افراد سالمند و نیز سالمندانی که در شرایط دیگری مانند نارسایی فیزیکی و روانی قرار دارند در مراکز مناسبی که به منظور نگهداری و مراقبت کامل از سالمندان تاسیس می شوند اقامت نموده و بطور موقت یا دائم به زندگی خود ادامه دهند.

وی با اشاره به شرایط موجود بیان کرد: سالمندانی در منطقه وجود دارند که  یا از نعمت داشتن فرزند محروم بوده و یا فرزندشان زودتر از خودشان از دنیا رفته و این افراد در شرایط نامناسب و یا با کمک همسایگان به زندگی خود ادامه داده و گاهی اوقات با اتفاقات ناگواری مواجه میشوند.

قاسم زاده خاطر نشان کرد: مرکز کوثر اردستان دارای بخش نگهداری از معلولان نیز میباشد که احداث این بخش هم از ضروریات برای منطقه بوده، و این اقدام هم بر اساس آمار و با نظر موافق سازمان بهزیستی صورت گرفته است.

رئیس هیأت مدیره با بیان اینکه  در این بخش، از معلولینی که نگهداری آنان در منزل دشوار است نگهداری همراه با آموزش و توانبخشی بعمل می‌آید، هم اینک تعدادی از معلولان  نیز در مراکز خارج از شهرستان بستری و تعدادی نیز در نوبت پذیرش قرار دارند.

وی خیریه کوثر اردستان، را طرح جامعی دانست که با پیش بینی هایی که در آن صورت گرفته و به تدریج و به صورت مرحله به مرحله احداث خواهد شد، مکانی آبرومند و برخوردار از بهترین امکانات برای زندگی کردن معلولان و سالمندان خواهد بود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها