خبرهای داغ:
گرمای بی‌سابقه با وزش بادهای نسبتا شدید و بی‌آبی در برخی از شهرهای خوزستان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۸۸۲۹۱۳
|
۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷

با وجود اینکه روزهای زیادی از آغاز گرما در این استان می‌گذرد، تاکنون جریانات گرم روز به روز افزایش داشته و هیچ‌گونه افتی در آن مشاهده و گزارش نشده است.

با این وجود، هفته و روزهای اخیر گرمای بی‌سابقه بسیاری از شهرهای استان را فرا گرفته و مردم روزهای بسیار گرمی را پشت سر می‌گذارند که رسیدن درجه حرارت هوا به 54 درجه سانتی‌گراد نشانی از یک رکورد بی‌سابقه در استان خوزستان و کم‌سابقه در بین شهرهای جهان است.

با توجه به این مساله، همچنان بر درجه حرارت هوای استان در حال افزوده شدن است و مردم روزهای گرم و طاقت‌فرسایی را پشت سر می‌گذارند و تعداد زیادی از مردم استان نیز برای فرار از گرما مسافرت تابستانه به مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای کشور را در پیش گرفتند.

وزش بادهای نسبتا شدید از دو روز پیش در مناطق شرق استان به وزیدن گرفته و این امر باعث برخاستن غبار محلی در شهرهای این منطقه شده است.

با وجود آمدن این شرایط، مشکلات ریشه‌ای و گذشته در استان این‌روزها به طور جدی خود را نمایان کرده است و بی آبی و خشکسالی دامن مناطق اطراف سدهای استان را گرفته و مردم این دیار را به جست‌و‌جوی آب برده است.

با این وجود، در شهرستان ایذه که در بین سدهای کارون 3 و 4 قرار رفته است و فاصله چندانی با دریاچه سد شهید عباسپور نیز ندارد، بی‌آبی و بحران آب در حال خودنمایی است و این امر باعث شده در برخی از محلات آن در روزهای اخیر تنها با تانکر تامین آب صورت گیرد و آب شرب در لوله‌های این شهر جریان نداشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها