خبرهای داغ:
دبیر اجرائی اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران گفت: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه آثار منتخب ٢٤ تیرماه جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۲۹۴۲
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدرضا بهمرام اظهار داشت: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان روز شنبه ۲۴ تیرماه در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران به همت انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، معاونت فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، فرمانداری اهر، شرکت صنایع معدنی و تولیدی مهر اصل و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر برگزار می‌شود.

دبیر اجرائی اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران ادامه داد: فراخوان این جشنواره در سه موضوع مستند اجتماعی، طبیعت و معماری و بخش ویژه شیرینی اهری در مهرماه سال ۱۳۹۵ منتشر و پس از دریافت ۲۱۸۷ اثر از ۱۹۱ عکس، در روز ۱۷ دی‌ماه سال ۹۵ توسط میرعباس آل یاسین، کریم متقی و جلال شمس آذران داوری شد و تعداد ۶۸ اثر از ۴۳ عکاس از ۲۰ استان کشور به ‌عنوان آثار راه‌یافته به مرحله نهائی مشخص و اسامی عکاسان منتخب اعلام شد.

بهمرام افزود: از اهداف مهم این جشنواره می‌توان به ثبت زیبایی‌های ارسباران در زمینه‌های آثار و ابنیه تاریخی و باستانی، طبیعت بکر و زندگی روستائی و عشایری و ...؛ توجه به نقش تولید و اقتصاد مقاومتی در مشاغل سنتی که اکثر روستائیان و عشایر ارسباران به آن‌ها مشغول‌اند؛ توجه به گسترش گردشگری و شناساندن منطقه در جذب گردشگر؛ توجه به محیط زیست و حفاظت از جنگل‌های زیبا و بکر ارسباران و تشریح و تبیین فرهنگ و سنن و آداب و رسوم منطقه اشاره کرد.

وی گفت: از شرایط مهم این جشنواره پذیرش عکس‌هایی بود که فقط در منطقه جغرافیائی ارسباران ثبت‌ شده است و این محدوده در آذربایجان شرقی شهرستان‌های اهر-هریس-ورزقان-کلیبر-هوراند و خداآفرین را شامل می‌شود.

دبیر اجرائی اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران یادآور شد: اینک به لطف خداوند متعال هم‌زمان با مراسم اختتامیه که در آن از نفرات برگزیده تجلیل و جوایزشان اهدا خواهد شد نمایشگاه آثار منتخب نیز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح و به مدت ۱۰ روز در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

بهمرام خاطرنشان کرد: همچنین مقدمات چاپ کتاب آثار راه‌یافته به مرحله نمایشگاهی فراهم‌شده و انشالله به‌زودی شاهد انتشار کتاب آثار منتخب اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران خواهیم بود

ارسال نظرات