۴کشور عربی بعد از نشست روز چهارشنبه خود در قاهره، پنجشنبه شب در بیانیه ای مشترک تاکید کردند تدابیر و تصمیمات جدیدی علیه قطر اتخاذ خواهند کرد.
کد خبر: ۸۸۸۲۹۵۴
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، چهار کشور عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در بیانیه ای اعلام کردند مخالفت قطر با مطالبات و خواسته های این کشورها نشانه ارتباط دوحه با گروههای تروریستی است.

این چهار کشور پنجشنبه شب در بیانیه‌ای تاکید کردند مخالفت قطر با مطالبات پیشنهادی همسایگان نشانه ارتباط این کشور با گروههای تروریستی است و کشورهای تحریم کننده تدابیر و تصمیمات جدیدی برضد قطر اتخاذ خواهند کرد.

به گزارش رسانه های منطقه، کشورهای عربستان سعودی ، امارات ، بحرین و مصر با انتشار بیانیه مشترکی فهرست مطالبات 13 گانه این کشورها از قطر را خود به خود لغو شده خواندند و تاکید کردند تدابیر سیاسی ، اقتصادی و قانونی جدیدی بر ضد قطر اعمال خواهند کرد.

کشورهای عربستان ، امارات ، بحرین و مصر در این بیانیه تاکید کردند دولت قطر تلاش‌های دیپلماتیک برای حل اختلاف ها و مناقشه منطقه را تضعیف کرده است و مخالفت دوحه با اجرای مطالبات و خواسته‌های همسایگانش تاکیدی بر ادامه تلاش‌های آن برای تخریب و تضعیف امنیت و ثبات در منطقه است.

این چهار کشور عربی در عین حال مدعی شدند که هدف این کشورها از اتخاذ تدابیر و اقدامات جدید دولت قطر است نه ملت آن.

در این بیانیه همچنین از تلاش‌های میانجی‌گرانه  شیخ "صباح الاحمد الجابر الصباح" امیر کشور کویت برای حل این بحران تقدیر کردند و این تلاش‌ها را در راستای حفظ وحدت صفوف کشورهای عربی دانستند.

ارسال نظرات