خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان استان گلستان گفت: متاسفانه موضوع عفاف و حجاب در ادارات ما به صورت یک بخشنامه، دستور العمل و بنر شده است که تنها در کشوی میزها باقی مانده است.
کد خبر: ۸۸۸۲۹۶۴
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، امروزه حجاب یکی از دغدغه های فرهنگی جامعه ماست که کشور در این موضوع با هجمه بسیاری از سوی دشمنان روبرو شده است.

کارهای کارشناسی بسیاری در حوزه حجاب و عفاف صورت گرفته و راهکارهای عملی زیادی در این رابطه در جامعه ساری و جاری شده است، ولی متاسفانه مسئله حجاب و عفاف در جامعه امروز ما جدی گرفته نشد.

همچنین وضعیتی که امروز در مسئله عفاف و حجاب پیدا کرده ایم به خاطر جدی نگرفتن اصل امر به معروف و نهی از منکر خصوصا از طرف دولتها است لذا در این راستا، فرصت را مغتنم دانستیم و بهانه ای شد برای گفتگو با زینب تجری مسئول بسیج جامعه زنان استان گلستان.

* وضعیت عفاف و حجاب در ادارات بسیار اسفناک است

وی در این زمینه اظهار کرد: زمانی که دشمن نتوانست در جنگ سخت به نتیجه یرسد از طریق جنگ نرم اقدامات خود را آغاز کرد و تا حدودی به خواسته هایش رسید و همه مسئولین کشور ما این را می دانند و به این موضوع واقف هستند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان گلستان افزود: خیلی از دستور عمل ها را با موضوعات مطرح شده عفاف و حجاب در دستور کار ادارات داریم که یکی از اصول دین ماست که باید به عنوان فردی که در این جامعه مسئولیت داریم آن را رعایت و به دیگران گوشزد کنیم لذا کسی که مجری قانون است نخست خود باید پیشقدم باشد تا دیگران از آن تبعیت کنند.

تجری گفت: متاسفانه موضوع عفاف و حجاب در ادارات ما به صورت یک بخشنامه و دستور العمل شده است که تنها در کشوی میزها باقی مانده و سالی یکبار اگه هفته عفاف و حجابی مطرح باشد دیده می شود که علاوه بر دیده نشدن این دستورعمل سال به سال خلاصه تر و در حد چند برنامه بیش نیست.

به گفته وی؛ داشتن دغدغه حجاب و عفاف وظیفه ای است که به عهده همه ارگان ها و نهادها است ولی تنها سپاه و بسیج دلسوزانه در این راستا گام برمی دارند و این مهم نه تنها مختص به این هفته بلکه باید در طول سال مطرح و عملی باشد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان گلستان وضعیت عفاف و حجاب در ادارات را با توجه به اینکه پول این ملت را می خورند بسیار اسفناک عنوان و بیان داشت: اداراتی که باید به موازین اسلامی توجه کنند متاسفانه از نظر پوشش مرد و زن و چه از نظر اتاق های مشترک فرقی نکرده است و ازطرف مسئولین هیچ مطالبه گری صورت نمیگیرد.

تجری ادامه داد: وضعیت عفاف و حجاب ادارات تنها به یک پوستر و بنر تبدیل شده است که از ترس بازرسان ستاد عفاف و حجاب و صیانت شهروندی در این هفته نصب می شود.

* برای تولیدی های لباس یارانه در نظر گرفته شود

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نوع پوشش بانوان اظهار داشت: اگر برای تولیدی ها قانونی مشخص شود که وظیفه خود بدانند تا لباس هایی در شان یک کشور اسلامی تولید کنند جلوی تمام مشکلات پوششی گرفته خواهد شد و دیگر بهانه ای وجود نخواهد داشت که بگویند لباس مناسبی در بازار یافت نمی شود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان گلستان افزود: از طرفی خیلی از تولیدی ها دوس دارند تا لباس های مناسب اسلامی را تهیه کنند ولی به دلیل اینکه لباس های کوتاه ارزانتر است لذا باید یارانه ای برای تولیدیها در نظر گرفته شود تا مشکل قیمت و فروش جنس خود را نداشته باشند.

تجری اذعان کرد: مسئله قیمت و مانند آن، تنها بهانه هایی برای مردم است تا خود را توجیح کنند که لباس مناسب در بازار وجود ندارد لذا اگر شخصی واقعا برای شخصیت خود ارزش قائل است می تواند با تهیه پارچه و دادن به خیاط بهترین لباس را هم از نظر پوشش اسلامی و هم از نظر زیبایی تهیه کند.

* آزادی به معنی برهنگی نیست و تنها تخریب شخصیت خود فرد است.

وی گفت: جوانان به خاطر درگیری در فضاهای مجازی و ماهواره به جهت گیری های منفی رسیده اند و با برداشت غلط از معنی آزادی که روزی از طرف رئیس جمهور مملکت به شکل نادرستی مطرح شد؛ امروز شاهد اثرات جبران ناپذیر آن در جامعه هستیم لذا آزادی به معنی برهنگی نیست و این تنها تخریب شخصیت خود فرد است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان گلستان با بیان اینکه چرا همیشه دشمنان باید در هر زمینه ای پیشگام و ما به فکر جبران آسیب باشیم، بیان داشت: نداشتن وحدت یکی از ایرادات بسیار مهم ماست که هیچ زمان تمام اقشار در کنار هم قرار نمیگیریم.

تجری افزود: ما تنها در کنار هم حرکت می کنیم و هر کسی مسیر خود را پیش میرود در صورتی که باید در کنار هم کار کنیم و متاسفانه کسی را در استانداری در راس نداریم که همه را جمع و دلسوزانه کار کند لذا مطمعن باشید اگر چند نهاد و اداره در کنار هم متحد شوند نتیجه بهتری را خواهند گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها