وزیر ورزش و جوانان:

احیای طرح «خانه‌های ورزش روستایی»/در ورزش بانوان باید کار جدی‌ تری انجام شود

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر کار جدی در حوزه ورزش بانوان گفت: بایستی از هر چیزی استفاده کرد تا به رشد ورزش بانوان کمک شود.
کد خبر: ۸۸۸۲۹۹۱
|
۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور دهیاران استان برگزار شد با بیان اینکه دهیاران جزو مدیران زحمتکش، در نخستین سنگر اجرایی نظام هستند، گفت: دهیاران نخستین سنگر و خاکریز اجرایی نظام را در ارتباط با مردم مدیریت کرده و درحال خدمت هستند‌ که بایستی قدردان خود باشند.

وی افزود: ما خدمتگزاران مردم موقعیتی داریم، که اصطلاحاً در این موقعیت می‌گویند باب‌الحوائج هستیم و می‌توانیم عنصری باشیم برای حل مشکلات مردم و برآوردن حاجات مردم و این موقعیت باب‌الحوائجی را ما و به ویژه دهیاران باید قدر بدانیم و تلاش کنند تا برای آخرت توشه‌ای فراهم کنند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ابلاغ سیاست‌های اقتصادمقاومتی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: ماه‌های پایانی سال 92 سیاست‌های اقتصادمقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ و نسخه شفابخش برای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور و استفاده از همه ظرفیت‌ها را تبیین فرمودند که دستور کار دولت در قالب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور شد.

سلطانی‌فر ادامه داد: این نسخه پیشنهادی، نسخه تأکیدی و نسخه اقتصاد مقاومتی بندهای مختلفی داشت ولی اگر بخواهیم شاه‌بیت آن را بگوییم در دو جمله این است که بتوانیم از همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای مقابله با تهاجمات داخلی و خارجی، نوسانات داخلی و خارجی و مشکلات داخلی و خارجی اقتصادی کشور استفاده کنیم و ضریب بهره‌وری خود از منابع مختلف را بالا ببریم.

وی با اشاره به دیگر راهکارهای تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری گفت: استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها مهم‌ترین راهکار تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی است. و بر کسی پوشیده نیست که در تمام ابعاد مختلف از صنعت تا بخش‌های خدماتی ظرفیت‌های بسیار بالایی داریم، یکی از مشکلات عمده این بود که در ایام تحریم‌های غیرانسانی، کمرشکن و ناعادلانه قدرت‌های بزرگ، امکان استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها کمتر وجود داشت.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: تغییر سریع نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا، رشد اقتصادی منفی، بیکاری گسترده جزو مواردی بود که کمر اقتصاد کشور را خم کرده بود و با وجود ظرفیت‌ها درخور توجه کشور همه مسئولین کشور در ابتدای کار دولت یازدهم تلاش کردند تا با نسخه ابلاغی مقام معظم رهبری با وجود تنگناها و تحریم‌ها مشکلات کشور را مرتفع کنند، علاوه بر این مشکلات ما تحریم‌ها و تهدیدهای سیاسی و تهدید نظامی هم داشتیم.

سلطانی‌فر با یادآوری اینکه برجام سایه جنگ را از سر ایران رفع کرد، گفت: در مناظرات سی ‌ماهه با 5+1 موفقیت‌های بزرگی را کسب کنیم از جمله حفظ حقوق هسته‌ای کشور و رفع تحریم‌ها، شرایط خوبی برای خروج از رکود، رفع مشکلات بیکاری و زمینه رشد اقتصادی در ابعاد مختلف فراهم شده است.

وی افزود: ظرفیتی که در حوزه اقتصاد، سرمایه‌گذاری و توسعه در همه نقاط کشور داریم بسیار بیشتر از وضعیت امروز ما است و امیدواریم با این عزم و اراده در دو سه سال آینده، با کمک مدیران و مسئولان به دستاوردهای مطلوب و خوبی دست پیدا کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگر سخنان خود به بیان جایگاه ورزش در عرصه قدرت‌های جهانی پرداخت و تصریح کرد: یکی از مهمترین عرصه‌های رقابتی برای دولت‌ها به منظور نشان دادن توانمندی، فرهنگ، رویکرد و ایدئولوژی‌شان عرصه ورزش است و در واقع پشت پرده تمامی مسابقات ورزشی در سطوح مختلف بین‌المللی، رقابت بین نظام‌ها و سیستم‌ها است و هرکشوری بتواند در این صحنه‌های ورزشی بدرخشد توانمندی کل نظام خود را به رخ دنیا می‌کشد.

سلطانی‌فر با تاکید براینکه ضمن سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش قهرمانی در سطح بین‌المللی هستیم بایستی به دنبال ورزش همگانی در سطح داخلی نیز باشیم، گفت: برای کاهش هزینه‌ها در حوزه بهداشت و درمان بایستی به ورزش همگانی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: در بخش ورزش همگانی می‌توانیم فراهم کننده زمینه بروز و ظهور استعدادهایی باشیم که در بین اقشار مختلف مردم به ویژه روستاییان و مناطق محروم وجود دارد، امروز اعلام می کنیم در بین جوانان روستایی و مناطق محروم استعدادهای قابل توجه و ارزشمندی در رشته‌های ورزشی وجود دارد که چون سازوکار خوبی نداریم نمی‌توان زمینه ظهور و بروز آنها را فراهم آوریم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: طرحی را تحت عنوان خانه ورزش روستایی را طی تفاهمی با ستاد مبارزه با مواد مخدر با اولیوت روستاهای پرجمعیت در ابتدای کار آغاز کرده‌ایم تا ورزشکاران روستایی را سازماندهی و ساماندهی کنیم.

سلطانی‌فر در استان بوشهر در این راستا با تلاش فرمانداران و دهیاران 250 نقطه، خوزستان در 140نقطه، در فارس 140نقطه در نظر گرفته شده و این درحالیست که این طرح در استان کردستان در حال آماده و اجرا شدن است. و این قبیل اقدامات که حتما با محوریت مدیرانن اجرایی استان و پشتیبانی مسئولان می‌تواند انجام پذیرد در کوتاه‌مدت در ابعاد مختلف باعثث سالم‌سازی جامعه و به کشف استعدادهای ورزشی منتج می‌شود.

وی افزود: هیچ ابزاری نداریم که بتوانیم جمع کثیری از جامعه را شاد کنیم به غیر از پیروزی در یک مسابقه ورزشی که موجب خشنودی جمع کثیری می‌گردد.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به ورزش بانوان گفت: در بخش ورزش بانوان با وجود تلاش زیادی که انجام شده تا شرایط حضور بانوان در ورزش‌های همگانی و قهرمانی در بسیاری رشته‌ها فراهم شود هنوز به شکل مطلوب محقق نشده است باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا بانوان بیشتری بتوانند در عرصه ورزش فعالیت داشته باشند.

سلطانی‌فر ادامه داد: محدودیت‌هایی در این عرصه وجود دارد که البته بخشی از این محدودیت‌ها از جمله رشته بسکتبال با همکاری فدراسیون جهانی مشکلات برای حضور بانوان کشور در مسابقات با پوشش مناسب مرتفع شد بایستی تلاش ود تا فضاهای ورزشی مناسب و شرایط ویژه برای ورزش بانوان تامین شود تا شاهد افتخارآفرینی بانوان ایرانی در عرصه ورزش باشیم.

وی افزود: بانوان ایرانی ثابت کردند با حضور مؤثر در رقابت‌های ریو و کسب مدال ظرفیت خوبی برای کسب عناوین قهرمانی دارند، در اردوی تیم ملی کاراته بانوان زیادی هستند که آمادگی برای حضور در مسابقات جهانی را دارند با توجه به اینکه این رشته ورزشی برای نخستین بار در مسابقات 2020 راه‌اندازی شد امیدواریم علاوه بر تکواندو در کاراته هم مدال‌آور باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات