خبرهای داغ:
معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور گنبدکاووس با انتفاد از برگزاری برنامه‌های ویژه عفاف و حجاب برای کهنسالان، گفت: عدم توجه به کودکان و نوجوانان حلقه مفقوده ترویج عفاف و حجاب است.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۱۱
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، اسماعیل مهرانگیز در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس که به منظور بررسی برنامه‌های هفته حجاب و عفاف این شهرستان در فرمانداری ویژه این شهرستان گردهم آمده بودند با اشاره به اینکه برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در حوزه حجاب و عفاف باید کاملا هوشمندانه عمل کرد، اظهار کرد: برگزاری برخی جلسات صوری از ابتدای انقلاب تا به امروز نتوانسته است دردی از این موضوع را دوا کند.

وی با بیان اینکه جلساتی که با حضور افراد باحجاب برگزار می‌شود و برنامه‌هایی برای این قشر همواره بی‌فایده بوده است، افزود: سالهاست بدون شناخت درست مخاطب برنامه‌هایی را برای افراد محجبه و معتقد به حجاب برگزار کرده‌ایم و هیچ‌گاه به سراغ جامعه مخاطب واقعی برای گسترش حجاب یعنی کسانی که به دلیل ناآگاهی به بدحجابی روی آورده‌اند نرفته‌ایم.

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور گنبدکاووس با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات بزرگ ما در این موضوع عدم توجه به کودکان و نوجوانان است، خاطرنشان کرد: ما برای کار فرهنگی همواره سراغ افراد کهنسال رفته‌ایم که تغییر دادن آنها بسیار سخت و تقریبا غیرممکن است اما نوجوانان و کودکانی که هنوز خمیرمایه شخصیتی آنها شکل نگرفته است را رها کرده‌ایم.

مهرانگیز با اشاره به اینکه امروز معلمان و اساتید الگوهای فرزندان ما در مدارس هستند، تاکید کرد: ما باید بخشی از تلاش خود را برای اصلاح و ترمیم پوشش برخی معلمان معطوف کنیم که به عنوان الگوی کودکان و نوجوانان بسیار تاثیرگذار هستند.

وی با انتقاد توجه برخی ادارات فرهنگی صرفا به موضوع برگزاری کنسرت‌ها، ادامه داد: چرا این ادارات نیم نگاهی به موضوع حجاب و عفاف نمی‌اندازند و در این راستا بر اساس وظایف و مسوولیت خود گام‌های مثبتی را بر نمی‌دارند؟

معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور گنبدکاووس با بیان اینکه برخی از بانوان شاغل در ادارت و نهادها به محض آنکه از اداره بیرون می‌آیند در بیرون حجاب را رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: هرچند تعداد این افراد کم است اما تاثیرات مخربی در جامعه می‌گذارد و این دوگانگی قطعا بسیاری را نسبت به فعالیت‌های فرهنگی ادارات بدبین خواهد کرد.

گفتنی است در این جلسه که به ریاست معاون سیاسی و امنیتی فرماندار ویژه گنبدکاووس برگزار شد، سخنان اسماعیل مهرانگیز با واکنش وی همراه شد و فرهاد شیبک به عنوان رئیس جلسه ضمن تشکر از اظهار نظر و بیان مباحث بسیار مفید و کارآمد یادآور شد که مباحث مطرح شده باید در کارگروه‌های فرعی ستاد صیانت از حقوق شهروندی مطرح شده و به صورت طرح‌های اجرایی و مدون دربیاد تا هم از حوزه نظر و تئوری فاصله گرفته و هم نقش همه دستگاه‌ها و ادارات در آن مشخص شده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها