خبرهای داغ:
فرمانده حوزه 6 بسیج شهید باهنر از بهره گیری از ظرفیت و توانمندی قرارگاه فرهنگی جوادالائه(ع) و پیشکسوتان بسیج جهت شناسایی و حل مشکلات اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۲۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

بهره گیری از توانمندی قرارگاه فرهنگی جوادالائمه(ع) حوزه 6 در حل مشکلات اجتماعی

علی سعادتمند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، اظهار داشت: برای بهره گیری از ظرفیت قرارگاه های مساجد و تمام جوانان و پیشکسوتان پایگاه ها در امر خدمت رسانی و آسیب شناسی مشکلات اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی برنامه ریزی خوبی در سطح حوزه صورت گرفته است.

وی افزود: ارائه خدمات درمانی رایگان با دعوت پزشکان متخصص و نیز توزیع اجناس ضروری بین خانواده های بی بضاعت از اقداماتی بود که در سطح حوزه 6 صورت گرفته است.

فرمانده حوزه 6 شهید باهنر قم تاکید کرد: خانواده ها و افراد معتمد محل توانمندی خوبی در آسیب شناسی و برخورد با ناهنجاری ها دارند و در این راستا می توانند مددرسان نهادهایی همچون بهزیستی و نیروی انتظامی و آموزش و پرورش باشند و البته نقش خانواده ها در این زمینه بسیار حساس و قابل توجه است.

وی در خصوص بهره گیری از ظرفیت پیشکسوتان بیان داشت: از آنها دعوت برای همکاری دعوت بعمل آمده و بر حسب توانایی و استعداد در معاونت های مختلف بکارگیری و در برخی موارد به عنوان مشاور نیز فعالیت می کنند؛ به تازگی نیز در همایشی از خانواده های آنان تقدیر شده است.

سعادتمند گفت: متاسفانه سیر اداری طولانی و تکراری و گاه بیهوده ما را از انجام کارهای جهادی و میدانی دور کرده و باعث حضور کم رنگ و عدم جذب جوانان شده است، که امید واریم مسئولین به این امر توجه لازم داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت خانواده ها در امر آسیب شناسی و برخورد مستقیم با ناهنجاری ها گفت: قرارگاه جواد الائمه (ع)، زیر نظر قرارگاه فرهنگی مساجد و برای اولین بار در این حوزه دایر شده كه بصورت تخصصی در امر یاری رساندن به خانواده های دارای افراد معتاد و ارائه مشاوره به آنها در زمینه چگونگی برخورد و امید بخشیدن به آنها فعالیت می کند.


ارسال نظرات