خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به قیام مردم در برابر کشف حجاب رضاخانی گفت: مادران و خواهران ما باید به عنوان بانوان جامعه اسلامی با حفظ حجاب و عفاف راه شهدای مسجد گوهرشاد را ادامه دهند.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۲۶
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی پورمحمدی افزود: ارج نهادن و توجه کردن به حجاب و عفاف به عنوان فرهنگ اسلامی و قرآنی برای مقابله با هجمه های فرهنگی غرب ضروری است.
وی با اشاره به شهادت عده ای مردم مومن و مسلمان در دوره پهلوی اول در اعتراض به قانون کشف حجاب در مسجد گوهرشاد مشهد ادامه داد: در این روز مزدوران رژیم رضاخان تحصن ملت مسلمان را به خاک و خون کشیدند.
حجت الاسلام پورمحمدی اضافه کرد: در واقعه 21 تیر مسجد گوهرشاد، علاوه بر مردم عده بسیاری از علما و روحانیون بزرگ حوزه های علمیه در آن زمان توسط رژیم پهلوی دستگیر، زندانی و یا تبعید شدند که در بین آنان اندیشمندان بزرگی از جهان اسلام نیز بود.
خطیب جمعه مراغه با اشاره به نقش حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه اسلامی گفت: حوزه های علمیه در سال های اخیر و نیز دهه های گذشته مرکز تعلیم و تربیت و پرورش بزرگان و علمای بزرگی برای جهان اسلام بوده است.
حجت الاسلام پورمحمدی افزود: نقش علمای بزرگی چون آیت الله بروجردی در توسعه و رشد حوزه علمیه قم به عنوان مرکز علمی و فرهنگی جهان اسلام همانند حوزه علمیه نجف منشا خدمات بسیاری برای امت اسلامی بوده است.
وی اضافه کرد: روحانیون و علمای بزرگی از جمله آیت الله امینی، علامه طباطبائی، علامه جعفری، امام راحل و رهبر معظم انقلاب از جمله بزرگانی هستند که در در حوزه علمیه قم به درس و تدریس پرداخته اند و امروز نیز محل پرورش علمای بزرگ جهان اسلام است.
ارسال نظرات