امام‌جمعه موقت خرم‌آباد گفت: علاج صحیح در تقابل آمریکا علیه ملت ایران، استحکام، وحدت داخلی و نظر به درون است و ما باید قدردان حمایت‌ها و وحدت‌های درونی باشیم.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۴۸
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، حجت‌الاسلام قاسم متقی نیادر خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرم‌آباد به سالگرد افشای توطئه کودتای آمریکایی در سال 59 در ایران اشاره کرد و اظهار داشت: این توطئه بنا بود در محل پایگاه هوایی شهید نوژه به وقوع بپیوندد اما اراده یک ملت انقلابی مانع اجرای این کودتا شد و خدای متعال این توطئه را به‌واسطه عنایاتی که به این انقلاب داشت برطرف کرد.

وی افزود: جالب است که سالگرد این کودتای آمریکایی با آغاز تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران همزمان شده است؛ ما باید به گذشته ننگین خباثت‌ها و شرارت‌های شیطان بزرگ علیه ملت ایران توجه کنیم که هنوز هم ادامه دارد و راه درست این است که مطالعه، توجه و فریاد بزنیم.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند علاج صحیح در تقابل آمریکا علیه ملت ایران، استحکام، وحدت داخلی و نظر به درون است و ما باید قدردان حمایت‌ها و وحدت‌های درونی باشیم.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد بیان کرد: آمریکا از ابتدای شکل‌گیری نظام اسلامی هرچه که در توانش بوده انجام داده است به‌ عنوان‌ مثال در سال 2003 به عراق حمله کرد که راهبرد نویسان آمریکا می‌گویند هدف حمله آمریکا به عراق، ایران بوده است.

وی هدف از حمله آمریکا به عراق را کنترل قدرت و مهار قدرت منطقه‌ای ایران دانست و گفت: نتیجه حمله آمریکا به عراق، ظهور داعش و اشتغال بیش از یک‌دوم سرزمین عراق شد.

متقی‌نیا تصریح کرد: ایران از قدرت منطقه‌ای خود استفاده کرد موصل که مرکز خلافت دست‌نشانده‌های آمریکا و ارتجاع منطقه بود آزاد شد.

وی اظهار داشت: یکی از نمایندگان نیروی‌های مردمی عراق گفت ما در موصل و در عراق تاوان حضور آمریکایی‌ها در عراق راداریم پرداخت می‌کنیم بنابراین نقش قدرتمند ایران به‌عنوان یک قدرت منطقه‌ای توانست زمینه اجرای فتوای مرجعیت شیعه در عراق را فراهم و زمینه پیروزی شود.

انتهای پیام/z

ارسال نظرات