امام جمعه موقت دامغان گفت: از مدیران و کارکنان تمامی دستگاه‌های اجرایی که از بیت المال مسلمین ردیف و بودجه‌ای دارند می‌خواهم که بیش از پیش در هزینه کردن آن امانتدار باشند و بدانند که در آخرت از این امانت بزرگ سوال خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۶۶
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین احمد فؤادیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با گرامیداشت فرارسیدن سالروز فاجعه 21  تیرماه 1314، سالروز قیام مردم مؤمن و معتهد کشورمان در مشهد مقدس بر علیه کشف حجاب رضاخانی و برخورد رژیم منحوس پهلوی با مردم به خونین ‌ترین وضع ممکن و به گلوله بستن حرم رضوی، اظهار داشت: آن زنان و مردان شجاع و غیور قیام کردند تا بگویند نمی‌خواهند با کشف حجاب حیثیت دینی و انسانی خود را از دست بدهند.

خطیب نماز جمعه دامغان با بیان اینکه در مسئله حجاب چند نکته حائز اهمیت است، نخست اینکه اصل حجاب از ضروریات دین مبین اسلام است و کسی نمی‌تواند ادعای مسلمانی کند اما اعتقاد و تقیدی به حفظ حجاب نداشته باشد، افزود: دوم اینکه دستگاه‌های دولتی و مراکز علمی و آموزش عالی باید پیشتاز و پیشگام در حفظ کرامت زنان جامعه اسلامی باشند.

امام جمعه موقت دامغان سومین نکته قابل توجه در باب موضوع حجاب را ضرورت حضور متدینین و مقیدان به حفظ حجاب برتر در بازارها، پاساژها و مراکز عمومی عنوان و تصریح کرد: شعائر اسلامی باید در مراکز تجمع عمومی همچون بازارها پررنگ‌تر شود، یکی از این شعائر اذان گفتن است که قطعا می‌تواند تأثیرگذار باشد.

فرهنگ مالیاتی در کشور اصلاح شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت 16 تیرماه روز مالیات، اظهار داشت: برای اداره کشور و حرکت رو به رشد اقتصادی دولت‌ها نیازمند توانمندی اقتصادی هستند و این توانمندی جز با مشارکت مردمی و حرکت یکپارچه ملت حاصل نمی‌شود؛ شاخص این مشارکت مردمی پرداخت مالیات است.

خطیب نماز جمعه دامغان اضافه کرد: مقوله مهم مالیات در کشور ما نیازمند توجه به دو نکته اساسی است، نخست ضرورت اصلاح فرهنگ مالیاتی در وضع و پرداخت و دوم استفاده درست و صحیح از مالیات در جامعه اسلامی که البته در فرهنگ اسلامی از آن تعبیر به بیت المال شده است.

امام جمعه موقت دامغان با بیان اینکه بیت المال دارای سرشاخه‌های متعددی است که مالیات پرداختی مردم یکی از آنها است، خاطر نشان کرد: از مدیران و کارکنان تمامی دستگاه‌های اجرایی که از بیت المال مسلمین ردیف و بودجه‌ای دارند می‌خواهم که بیش از پیش در هزینه کردن آن امانتدار باشند و بدانند که در آخرت از این امانت بزرگ سوال خواهد شد.

ملت غیور ایران از شعار مرگ برآمریکا دست بر نمی‌دارد

حجت الاسلام والمسلمین فؤادیان در ادامه با اشاره به 18 تیرماه سالروز کودتای آمریکایی پایگاه هوایی نوژه همدان، گفت: همه در کشور ما بدانند و فراموش نکنند که آمریکا به هیچ وجه و شرطی قابل اعتماد نیست، عداوت‌های بیشمار این دولت خونخوار از کودتا گرفته تا هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری از جنگ تحمیلی تا تحریم‌های ظالمانه معرف چهره واقعی آمریکا است و شعار مرگ بر آمریکای ملت ما قطع نخواهد شد.

وی تأکید کرد: کارنامه آمریکا در مواجهه با ملت بزرگ ایران و همه ملت‌ها نشان می‌دهد که اطمینان به استکبار جهانی خطائی بزرگ است و ما در تقابل با آمریکا باید سه اصل را چراغ راه خود قرار دهیم، اولا در برابر آمریکا به نصرت و یاری الهی معتقد باشیم، دوم اینکه همواره بر استحکام داخلی کشور و نظام اسلامی بکوشیم و سوم در تقابل با شیطان بزرگ به قدرت مردم به عنوان مظهر قدرت الهی اعتماد کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها