خبرهای داغ:
خطیب جمعه قم:

قراردادهای خارجی کشور با مشورت نخبگان و اطلاع رسانی دقیق انجام شود/ مردم هر منازعه کوچکی را به پرونده قضائی تبدیل نکنند

آیت الله سعیدی با اشاره به دیدار رئیس و مسئولان دستگاه قضایی با رهبر انقلاب، گفت: امیدواریم توصیه‎های مهم رهبری به این دستگاه مورد دقت و عمل مسئولان قرار گیرد؛ همچنین مردم باید به سنت دیرین مراجعه دعاوی به علما و ریش سفیدان خود ادامه داده؛ هر منازعه کوچکی را به پرونده قضایی مبدل نکرده و اجازه دهند که دستگاه قضا به کارهای مهمتر خود رسیدگی کند.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۶۹
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سید محمد سعیدی، امروز در نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس به مصادیقی از دشمنی دشمنان در مقابل ایران اشاره کرد و گفت: در مناظرات ریاست جمهوری دو دوره گذشته آمریکا نامزد انتخاباتی این کشور به صراحت بیان کرد که تنها راه ضربه زدن به ایران نابود کردن بنیان خانواده و بیمار کردن مردم از طریق استعمال دخانیات است و احداث دو شرکت تولید سیگار در کشور در دوران تحریم توسط آمریکا، انگلیس و ژاپن از جمله همین اقدامات بود؛ این دو شرکت به تنهایی سالیانه 800 هزار میلیارد تومان از فعالیت خود در تولید سیگار سود می‎برند؛ سالانه 10 هزار میلیارد تومان در ایران خرج سیگار می شود و مصرف این ماده خطرناک رو به افزایش است و مسئولان باید به جای بگومگوهای بی حاصل چاره ای برای حل این معضلات پیدا کنند.

وی با اشاره به سالروز قیام مردم مشهد و کشف حجاب، گفت: کشف حجاب از توطئه‎های غربیان علیه مسلمانمان بود؛ سنت بسیار زشتی را رضاخان در ایران بنیان نهاد که امروز نیز درگیر آثار آن هستیم؛ باید تلاشی پیگیر داشته باشیم و همه دستگاه‎ها از مسئولان و رسانه ها کاری کنیم که مردم به عفاف و حجاب برگردند و این ارزش اسلامی را پاس بدارند.

خطیب جمعه امروز قم با اشاره به دیدار رئیس و مسئولان دستگاه قضایی با رهبر انقلاب، بیان کرد: امیدواریم توصیه‎های مهم رهبری به این دستگاه مورد دقت و عمل مسئولان قرار گیرد؛ همچنین مردم باید به سنت دیرین مراجعه دعاوی به علما و ریش سفیدان خود ادامه داده؛ هر منازعه کوچکی را به پرونده قضایی مبدل نکرده و اجازه دهند که دستگاه قضا به کارهای مهمتر خود رسیدگی کند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه(س) در خصوص حواشی مرتبط به قراردادها و پیمان‎های کشور با شرکت‏های خارجی، بیان کرد: برای دوری از بروز حاشیه در خصوص این قراردادها دولت باید این گونه قراردادهای حساس را با مشورت کارشناسان و نخبگان و اطلاع رسانی به پیش ببرد تا از حاشیه‎های بعدی کاسته شده و مشکلی پیش نیاید که در این صورت مشکلات قبلی ایجاد نمی شود و حتی رسانه‎های مخالف این قراردادها نیز با حضور در متن کار اطلاع بهتری از اوضاع پیدا کرده و دیگر به مخالفت نمی ‏پردازند.

آیت الله سعیدی گفت: دولتمردان بیان می‎کنند که امروز دوره همدلی و رفاقت است و یکی از نشانه‎های آن باید در همین موارد متجلی شود؛ یعنی کارها با مشورت و رفاقت و برادری حل و فصل شده و طرح‎ها با پختگی و تکامل به اجرا برسد.

امام جمعه قم در بخش دیگر از سخنان خود به تحولات عراق اشاره و اظهار کرد: آزادسازی موصل به معنی زوال تکفیرییون در عراق است و در این میان، باید از نقش روحانیت و مرجعیت و مردم عراق به نیکی یاد کرد و امیدواریم که فتنه داعش و تکفیریون و حامیان آنها به زودی از سر مسلمین کم شود.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(ع) با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه(ع) گفت: ایشان سرآمد شهیدان شدند و مدال پرافتخار سیدالشهدا به ایشان اعطا شد؛ ایشان از حامیان اصلی دعوت پیامبر اکرم(ص) بودند.

وی گفت: یکی از نکات ارزشمند دوران حضرت حمزه(ع) حمایت بی دریغ ایشان از پیامبر در مقابل دشمنان و کینه توزان ونفوذی‎ها بود؛ در جنگ احد همه این کینه‎ها یکی شد و به سخت ترین شکل در شکافتن پیکر پاک سیدالشهدا(ع) متجلی شد؛ حتی عده‎ا‌ی از بنی امیه می خواستند که قبر ایشان را نبش کنند تا قبر ایشان الهام بخش نشود.

امام جمعه قم بیان کرد: این رویه کثیف تا امروز نیز ادامه یافته و خود را در جنایات کیثف تکفیری ها و وهابی ها خود را نشان می‏دهد؛ تخریب قبور ائمه بقیع و خوردن جگر یک رزمنده مقاومت، همه و همه نشانه ‏هایی از کینه صدر اسلام از اسلام راستین است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) به دشمنی آمریکا و آل سعود با ایران اسلامی اشاره و تصریح کرد: هر کشوری مثل قطر که با جمهوری اسلامی ایران اندک رابطه ای داشته باشد، با آنها مخالفت می‏ کنند؛ این مساله نشان می دهد که دشمنان هیچ گاه از کینه توزی علیه اسلام راستین دست برنمی‏‎دارند.
آیت الله سعیدی با اشاره به سالروز رحلت آیت الله العظمی بروجردی و قطب راوندی و همچنین عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: حضرت عبدالعظیم حسینی همیشه در خدمت خلق و در حال جهاد در راه خدا بود و به همین خاطر نیز به ایشان لقب سیدالکریم دادند.

وی در پایان از رشادت ماموران نیروی انتظامی به دلیل فداکاری و از جان گذشتگی در خصوص نجات جان یک کودک در قم تجلیل و بر لزوم دقت نظر و تلاش بیشتر مسولان کشور برای ناکام گذاشتن دشمنان در جهت تخریب بنیان خانواده در ایران تاکید کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار