نشست فعالان جوان تئاتر آذربایجان شرقی برگزار شد

نشست فعالان جوان تئاتر آذربایجان شرقی با هدف هم‌اندیشی برای فعالیت‌های نمایشی در سطح استان، به همت واحد هنرهای نمایشی و دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۳۰۹۰
|
۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری آذربایجان شرقی در خصوص این نشست گفت: این نشست با هدف تولید نمایش‌های بومی و حمایت از نمایشنامه‌نویس‌های مستعد استان در راستای اهداف کلان حوزه هنری برگزار می‌شود.

حبیبی افزود: همچنین در این جلسه همچنین در خصوص ایجاد کارگروه های تئاتر خیابانی، نمایشنامه نویسان و کارگروه پژوهش تئاتر تبادل نظر شد تا در آینده نزدیک با تشکیل این کارگروه فعالیت ها در چارچوب مشخص و منظم به پیش برود.

وی ادامه داد: با توجه به منابع عظیمی از آئین‌ها و مراسم دینی در استان آذربایجان شرقی، متأسفانه در امر نمایش به ایده‌های نو توسط جوانان خلاق کمتر پرداخته شده است پس ما در حوزه هنری آذربایجان شرقی بصورت ویژه از تحقیقات و نمایشنامه‌هایی که با رویکرد پژوهشی به آئین های بومی بپردازند، حمایت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در نخستین کارگروه فعالان جوان مقرر شد جلسات نقد آثار نمایشی و نشست های نمایش‌نامه‌خوانی و ... بصورت دو هفتگی توسط حوزه هنری برگزار شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار