فرمانده سپاه اسکو:

فرهنگ از اولویت های مهم هر کشور/ هجمه فرهنگی دشمن نامحسوس

فرمانده سپاه اسکو با بیان اینکه فرهنگ مهم ترین مولفه جوامع پایدار سنتی است، توجه به آن را از اولویت های یک کشور دانست.
کد خبر: ۸۸۸۳۱۰۱
|
۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

سعید رشیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، با اشاره به سخن رهبر فرزانه انقلاب در خصوص اهمیت فرهنگ که آن را تشبیه به هوای سالم کردند، افزود: این تشبیه اهمیت حیاتی فرهنگ را نشان می دهد چنانکه ناسالم بودن فرهنگ مقوله های دیگر را نیز دچار چالش می کند.

وی اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب بارها مساله حیاتی فرهنگ را هشدار دارند چراکه فرهنگ اساس و پایه هر کشوری است و اگر درست به آن پرداخته شود موجب استقلال فرهنگی شده و استقلال عرصه های دیگر را نیز در نتیجه آن شاهد خواهیم بود.

رشیدی ادامه داد: برای مقوله فرهنگ همه نهادها پای کارند و فعالیت دارند ولی اینکه چرا هنوز در این خصوص شاهد برخی ناهنجاری ها و معضلات هستیم جای تامل است که باید آسیب شناسی درستی شود تا بتوانیم گام های موثری در این خصوص برداریم.

این مسئول بسیجی، سپاه و بسیج را بازوان مهم نظام و انقلاب در رفع دغدغه های مهم رهبری همچون توجه به فرهنگ خواند و اظهارداشت: دغدغه های بسیج نیز منبعث از دغدغه های رهبری است و باید برای برطرف کردن آن حرکت هایی ارزشمند و هدفمند صورت گیرد تا بتوانیم استقلال فرهنگی خود را حفظ کنیم.

رشیدی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمن در قالب برنامه های مختلف و از طریق رسانه ها و فضای مجازی، یادآور شد: دشمن از این طریق به داخل خانواده ها نفوذ پیدا کرده و هجمه هایش را نامحسوس اجرا می کند بی آنکه بدانیم و جوانان و کانون خانواده ها سیبل اصلی آن ها هستند.

وی با تاکید به اینکه دشمن هجمه هایش را در قالب شیوه های نو و جذاب پیاده کرده و تاثیر آن در درازمدت دیده می شود، خاطرنشان کرد: تلفاتی که امروز می بینیم ناشی از همین هجمه فرهنگی نامحسوس دشمن است که تاسف بار بوده و جز افسوس نتیجه ای ندارد.

فرمانده سپاه اسکو بیان داشت: برای پیشگیری از آسیب های فرهنگی که اغلب در قالب برنامه های مختلف دشمن آن ها را برنامه ریزی و پیاده می کند، باید ورود جدی و دلسوزانه به بحث فرهنگ و تبیین داشته های خود داشته باشیم تا بتوانیم در برابر دشمن موفق شویم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها