مدیر جهاد کشاورزی هشترود:

برداشت 35 هزار تنی گندم از اراضی هشترود

مدیرجهاد کشاورزی هشترود از کاهش 100 هزار تنی برداشت گندم از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری و به دلیل شرایط جوی حاکم در منطقه، پیش بینی می شود 35 هزار تن گندم از 70 هزار هکتار اراضی این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۸۸۸۳۱۰۴
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اسماعیل کریمی افزود: این میزان کاهش که به علت تراکنش بارندگی های نامناسب و شرایط خاص و سرمازدگی اتفاق افتاده در 50 سال گذشته بی سابقه است.
وی ادامه داد: در سال گذشته هزار و 400 میلیارد ریال از بابت خرید گندم به حساب کشاورزانی که فقط گندم خود را به دولت فروخته بودند پرداخت شد.
کریمی اصل اضافه کرد: هفت مرکز خرید اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی و پنج مرکز خرید دولتی طبق سال های قبل آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هستند.
وی گفت: برای حذف و قطع دست واسطه گران و جلوگیری از واردات گندم خارجی به مراکز خرید گندم، خرید فقط از طریق معرفی نامه کارشناسان صورت خواهد گرفت و بدون حواله هیچ مرکز دولتی قادربه خرید نخواهد بود.
کریمی اصل با بیان اینکه در شهرستان هشترود 85 درصد برداشت ها با کمباین و بقیه به صورت دروگرهای صنعتی برداشت می شود افزود: امسال نیز 36 دستگاه کمباین برای برداشت گندم وارد شهرستان شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون 212 دستگاه کمباین در منطقه وجود دارد و 140 دستگاه کمباین نیز از شهرهای اطرف وارد شهرستان شده اند.
مدیر جهاد کشاورزی هشترود با بیان اینکه کمباین های بدون کارت معاینه فنی حق وورد به مزارع را ندارند گفت: کشاورزان باید برداشت گندم در مزارع را در روز انجام دهند و از برداست گندم در شب خودداری کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها