خبرهای داغ:
رييس مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم:

شهرها را نمي‌توان با پول مردم اداره کرد

رييس مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم با اشاره به صرف بودجه 54 هزار ميلياردي از سوي شهرداري کشور در سال گذشته، گفت: بخش اعظمي از اين رقم مربوط به درآمدهاي ناپايدار است و ما بايد بدون آينده فروشي و شهرفروشي کلانشهرهاي کشور را مديريت کنيم.
کد خبر: ۸۸۸۳۲۷۲
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیح در قزوین، مسعود نصرتي در ششمين همايش مديران و شهرداران ايراني جاده ابريشم که به ميزباني شهر دامغان برگزار شد، بر لزوم حفظ و احياي جايگاه ايران در رونق جاده ابريشم تاکيد کرد و افزود: اين جاده بيش از هزار و 700 سال بدون هيچگونه نزاع و درگيري نقش مهمي در قبال حوزه هاي بازرگاني و تبادل فرهنگي بر عهده داشته و در شرايط فعلي نيز بايد چنين روندي ادامه پيدا کند.

وي از تاسيس صندوق جاده ابريشم سخن به ميان آورد و افزود: طبق برنامه‌ريزي صورت گرفته مقرر شده تا مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم به عنوان ابزاري براي رونق اقتصادي، گردشگري و فرهنگي شهرهاي موجود در اين جاده تاريخي به فعاليت بپردازد.

نصرتي با اشاره به صرف بودجه 54 هزار ميلياردي از سوي شهرداري هاي کشور در سال گذشته، تصريح کرد: بخش اعظمي از اين رقم مربوط به درآمدهاي ناپايدار است و ما بايد بدون آينده فروشي و شهرفروشي کلانشهرهاي کشور را مديريت کنيم.

رييس مجمع جهاني شهرهاي جاده ابريشم با تاکيد بر اينکه مجموعه ياد شده با ابزارهاي بين المللي خود در تلاش براي کمک به توليد درآمدهاي پايدار است، گفت: 27 هزار تجربه موفق از سال 1996 به همراه راه حل هاي آن در سازمان ملل موجود است که اين مجمع در تلاش است تا از بهترين تجربه ها استفاده کند تا بتوانيم شهرهاي خود را بدون تراکم فروشي و شهرفروشي مديريت کنيم.

نصرتي بر لزوم تشکيل کميته و فراکسيون جاده ابريشم در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد و گفت: در مقطع زماني برگزاري اجلاس پنجم خواستار حمايت عملي رياست جمهوري از ابزارهاي موجود در مجمع براي توليد درآمد پايدار بوده ايم که ايشان نيز در سال جاري حمايت مجدد خود را از اين اقدام عمل کرده اند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: جاده ابريشم ابزار مناسبي براي پيوند هر چه بيشتر شهرهاي موجود در اين مسير است.

گفتني است؛ ششمين همايش مديران و شهرداران ايراني شهرهاي در مسير جاده ابريشم، با هدف افزايش مبادلات و همکاري‌هاي مشترک در جهت ساخت آينده‌اي روشن براي همه شهرهاي در مسير اين جاده، در فضايي کاملاً صلح‌آميز، توسعه‌اي و با احترام به منافع مشترک برگزار شد.

اين همايش، با حضور 40 شهردار از شهرهاي ايراني در مسير جاده ابريشم و مديران عامل هفت سازمان منطقه آزاد تجاري-صنعتي و ويژه اقتصادي به مدت يک روز به ميزباني شهر فرهنگي تاريخي دامغان با و حضور مديران و مسئولين ارشد کشوري از وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاي مرتبط با طرح مباحث علمي و انتقال تجربيات باهدف توسعه و پيشرفت چشمگير شهرهاي در مسير جاده ابريشم در حوزه‌هاي فرهنگي، اقتصادي و گردشگري برگزار شد.

 
در اين همايش علاوه بر استقبال شهرداران شهرهاي ايراني و خارجي جاده ابريشم براي پيوستن به اين نهاد بين‌المللي، شرکت‌هاي فعال اقتصادي در حوزه واردات و صادرات درخواستهايي را مبني بر امضاء تفاهم‌نامه همکاري با شهرهاي در مسير جاده ابريشم اعلام کردهاند.

گفتني است؛ تاکنون 5 همايش داخلي با حضور شهرداران ايراني جاده ابريشم به ميزباني يکي از شهرهاي اين مسير برگزارشده است و اين رويداد بزرگ فرهنگي در تلاش است تا بااتصال موضوعات فرهنگي، اقتصادي و گردشگري و ارتباط بين شهروندان، عاملي مؤثر براي بهره‌مندي شهرهاي در مسير از توانمندي‌هاي يکديگر و حرکت به سمت تحقق توسعه پايدار شهري باشد.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها