خبرهای داغ:
رئیس دادگستری شهرستان خوروبیابانک گفت: حدود ۷۰ درصد طلاق های شهرستان خوروبیابانک به خاطر نداشتن دلیل موجه از سوی متقاضیان به صورت توافقی انجام‌ می شود.
کد خبر: ۸۸۸۳۳۰۳
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خور: جمال قوه ندوشن به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: بیشترین دادخواست های ورودی به حوزه قضایی را مطالبه مهریه بیان کرد و گفت: در سال ۹۵ از مجموع ۴۱ فقره پرونده مهریه، ۴۱ پرونده نیز طلاق توافقی به ثبت رسیده است.
وی گفت: در سال ۹۴ حدود ۷۲ پرونده طلاق در دادگستری وارد شد که این رقم در سال گذشته به ۶۶ فقره پرونده کاهش یافته است.
قوه ندوشن با بیان اینکه پارسال از مجموع ۱۹۲ ازدواج ثبت شده،۴۲ فقره منجر به طلاق شد افزود: در سال ۹۴ از ۱۴۲ ازدواج، ۳۹ طلاق و در سال ۹۳ از ۱۶۵ ازدواج به ثبت رسیده ۴۲ فقره طلاق صورت گرفت.
وی با اشاره به کاهش چشمگیر طلاق در شهرستان خاطرنشان کرد: طلاق های صورت گرفته نسبت به ازدواج در سال ۹۴ از ۲۷٫۵ درصد به ۲۱٫۹درصد در سال ۹۵ کاهش یافته است.
رئیس دادگستری شهرستان خوروبیابانک با اشاره به فعالیت مرکز ذات البین در این شهرستان گفت: به دلیل نبود مرکز مشاوره مستقل در دادگستری از ظرفیت مشاوران بهزیستی استفاده می شود هر چند کمبود مرکز مشاوره و مشاوران مجرب در امور خانوادگی شهرستان ملموس است؛ اما جبران این نقیصه می تواند در امر کاهش طلاق موثر باشد.
وی افزود: در سال ۹۵ از مجموع سه هزار و ۱۲۰ فقره پرونده در دادگستری، سه هزار و ۲۰۵ فقره مختومه شد و با کاهش حدود ۸۵ فقره پرونده عملکردی مثبت داشتیم.
قوه ندوشن گفت:۱۲ هزارو ۸۳۴ فقره پرونده در سه سال گذشته در سامانه دادگستری به ثبت رسید که ۹۶۲ پرونده کاهش یافت.
رئیس دادگستری خوروبیابانک تصریح کرد: پارسال در زمینه کیفیت پرونده های ثبت شده در دادگستری، ۱۸۴ فقره پرونده در امور کیفری و بیشترین آمار مربوط به رانندگی بدون گواهینامه بوده که در افزایش تصادفات موثر است.
وی با اشاره به کاهش سرقت درخور و بیابانک افزود: ۹۵ پرونده سرقت از ۱۲۵ فقره پرونده ورودی به دادگستری در این زمینه کاهش یافت.
قوه ندوشن گفت: ۹۰ درصد از سرقت های شهرستان توسط معتادان انجام می شود و سارقان هزینه مواد مخدر را از طریق فروش وسایل سرقتی تامین می کنند.
وی به کاهش جرایم زبانی در سال ۹۵ نسبت به سال های ۹۳ و ۹۴ اشاره کردو گفت: در باب توهین از ۱۳۹ پرونده به ۷۳،تهدید از ۱۰۱ پرونده به ۷۰ و افترا از ۹۵ پرونده به ۵۶ فقره کاهش یافته است.
رئیس دادگستری خوروبیابانک گفت: اگر زبان خود را کنترل کنیم و به هر حرف نا مربوطی پاسخ مشابه ندهیم، بسیاری از مشکلات با سکوت حل می شود.
وی با اشاره به عملکرد مثبت در کاهش آمار خروجی پرونده ها افزود: پرونده قضایی در شهرستان در مدت سه سال گذشته ۹۶۲ فقره کاهش نشان می دهد که خروجی پرونده بیشتر از ورودی آن شده است.
قوه ندوشن خاطرنشان کرد: از مجموع ۵۴۵ پرونده ورودی به شورای حل اختلاف حدود ۵۲۵ پرونده مختومه شده است.
وی افزود: جرایم خشن در این شهرستان وجود ندارد و از امنیت بالایی برخوردار است.
رئیس دادگستری خوروبیابانک با گرامیداشت یادو خاطره شهدای هفتم تیر و نامگذاری هفته قوه قضاییه گفت: دشمنان با به شهادت رساندن آیت اله بهشتی و یاران باوفایش خشم و کینه خود را از انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.
شهرستان کویری خور و بیابانک با ۱۲ هزار کیلومترمربع در ۴۲۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها