مهدی احمدی گفت: دوازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر ۱۸الی ۲۰ مرداد ماه برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۸۳۳۵۱
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل ازنیریمیز، مهدی احمدی فرماندار شهرستان نیر در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی که در محل فرمانداری تشکیل شد اظهار داشت: دوازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی نیر مرداد ماه برگزار می شود.

احمدی افزود: دوازدهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی اوسط مرداد ماه ۱۸الی ۲۰ به مدت سه روز در منطقه توریستی بولاغلار نیر برگزار خواهد شد.

وی گفت: برای اجرای این جشنواره 100 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

فرماندار نیر تصریح کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته شده و تاکنون 20 استان برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.

احمدی در ادامه به قابلیت ها و جاذبه های گردشگری شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: از 35 منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل که مصوب هیات دولت است 6 منطقه نمونه گردشگری مصوب در شهرستان نیر بوده و نیز شهرستان نیر 82 اثر ملی ثبت شده دارد که برای شناساندن این قابلیت ها بایستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل برنامه ریزی کند.

این جشنواره جذاب و دیدنی برای دوازدهمین بار است که با حضور گردشگران و مسافراني از سراسر استان و حتی میهمانانی از نقاط مختلف کشور در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار برگزار می شود.

اين جشنواره همواره با استقبال بي‌نظير هموطنان روبه‌رو شده و در اين آيين بيش از 50 نوع آش های سنتی و محلی تدارک ديده مي‌شود و آشپزان متبحر و بانوان مبتکر در یک رقابت تنگاتنگ به هنرنمایی پرداخته و با پخت آش هایی خوشمزه علاقه مندان را به منطقه می کشانند.

در پایان این رقابت آش‌هاي پخته شده توسط داوران مورد ارزيابي قرار گرفته و از بين آش‌هاي پخته شده بهترين آش از نظر کيفيت، طعم و همچنين مقبوليت عموم هموطنان انتخاب شده و آشپز آن مورد تجليل قرار مي‌گيرد.

در اين جشنواره علاوه بر پخت آش های سنتی با برگزاری مسابقات مختلف فرهنگي، ورزشي، بازي‌هاي بومي و محلي، برنامه‌هاي آوازخواني و ترانه‌خواني شاد و مفرح سعي مي‌شود فضاي جذاب براي عموم هموطنان فراهم آيد.

علاقمندان به شرکت در بخش مسابقه آش و عرصه سوغات محلی و مصنوعات و صنایع دستی می توانند به میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر مراجعه فرمایند و یا با شماره تلفن 045-32284348 تماس حاصل فرمایند.

ارسال نظرات