مسئول بسیج جامعه پزشکی اصفهان گفت: قرار است که در طرح «شهر پاک» در طول دو سال، دو منطقه آلوده به بزهکاری و مواد مخدر در استان‌های اصفهان و همدان پاکسازی شوند؛ سپس پیاده سازی این طرح در تمامی کشور صورت گیرد.
کد خبر: ۸۸۸۳۴۱۲
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، محسن حجتی، مسئول بسیج جامعه پزشکی اصفهان درباره اجرای طرح «شهر پاک» در این استان گفت: قرار است که طرح «شهر پاک»در دو منطقه فوق العاده آلوده به مواد مخدر در کشور اجرایی ‌شود؛ یکی از این مناطق منطقه محروم نیرانگان در شهرستان فلاورجان و منطقه دیگر در استان همدان قرار دارد.

وی ادامه داد: در این طرح قرار است که در طول روندی دو ساله این دو منطقه آلوده به بزهکاری پاکسازی شود سپس این طرح در تمامی کشور پیاده سازی شود.

حجتی، با تاکید بر اینکه سکان دار اصلی اجرای طرح «شهر پاک» بسیج جامعه پزشکی است، تصریح کرد: بسیج جامعه پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، شبکه بهداشت و درمان همچنین بهزیستی این فعالیت را در چند ماه گذشته  آغاز کرده است.

وی به این موضوع اشاره کرد که رئیس این طرح استاندار اصفهان و همدان هستند اما سایر مسئولان این دو استان از جمله بسیج سازندگی در موضوع اشتغال زایی و کارهای زودبازده، تخصیص وام به معتادانی که ترک کرده‌اند و یا حمایت از کشاورزان مشارکت دارند.

به گفته مسئول بسیج جامعه پزشکی اصفهان با هماهنگی بهزیستی و کمپ‌های خصوصی، معتادان را رایگان به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی می‌کنیم و در این باره پرشکان بسیج جامعه پزشکی که کمپ ترک اعتیاد دارند به کمک خواهند آمد

وی در ادامه افزود: مشاوره‌های خانواده ویژه این منطقه در اصفهان از صبح تا ظهر به افراد کمک خواهد کرد؛ به این شکل که با خانواده‌ها صحبت می‌کند و مهارت‌های زندگی را به آنان آموزش می‌دهد.

حجتی، با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا هر سه ماه یک بار اکیپ‌های تخصصی در رشته‌های مختلف پزشکی را به منطقه نیرانگان اعزام کنیم، گفت: در این باره با فرم ارجاع بیماران را به پزشکانی که رایگان خدمت رسانی می‌کنند ارجاع خواهیم داد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم سایر معضلات مانند آب آشامیدنی را بررسی می‌کنیم تا معضلات در کمیته ویژه این منطقه پیگیری شود.

ارسال نظرات