مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: براساس بررسی نقشه‌های هواشناسی، استان از روز دوشنبه میزبان ریزگردها خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۸۳۴۱۴
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

مرتضی ذوالفقاری مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به پیش بینی وضعیت هوای استان برای روزهای آینده گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی از نشان دهنده تقویت جریانات و افزایش سرعت باد در برخی از نقاط استان از عصر روز یکشنبه است.

وی افزود: باتوجه به افزایش باد، احتمال ایجاد گرد و خاک محلی در برخی از نقاط، دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی با اشاره به وضعیت هوای استان در روزهای آینده تصریح کرد: برای امروز وضعیت هوا کمی تا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد و در اواخر وقت در مناطق شمال شرق استان احتمال گرد و خاک، روز یکشنبه کمی تا قسمتی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد و برای روز دوشنبه وضعیت هوای استان کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر و احتمال گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه امکان پیش بینی گردو غبار تا 72 ساعت برای هواشناسی مقدور است، گفت: هواشناسی استان مرکزی با دستگاه هایی که در اختیار دارد وضعیت آب و هوا را تا یک هفته و موضوع گرد و خاک را تا 72 ساعت قبل از وقوع پیش بینی می کند.

وی با اشاره به وضعیت دمایی استان افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد از نظر وضعیت دمایی تا روز سه‌شنبه بین 1 تا 3 درجه افزایش دما خواهیم داشت و باتوجه به وجود رطوبت در لایه‌های میانی جو تا روز سه شنبه در برخی از ساعات به ویژه ساعات بعدازظهر و شب شاهد افزایش ابر در آسمان استان خواهیم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات