خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه درناحیه کنگاور:

حجاب، معرف شخصیت و عفت زن مؤمن است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کنگاور، حجاب را معرف شخصیت و عفت زن مؤمن دانست و گفت: در قرآن سه نوع حجاب چشم، گفتار و رفتار مطرح شده است.
کد خبر: ۸۸۸۳۴۳۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
حجت الاسلام احمد امامی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از کنگاور، با اشاره  به آیه ی 59 سوره ی احزاب "یا ایها النبی، قل لازواجک و بنائک و نساء المؤمنین یدنین علیهنّ من جلابیبهنّ ذلک ادنی ان یعرفن فلا یؤذین و کان الله غفوراً رحیماً"،اظهار داشت: در این آیه شریفه خداوند فرموده؛ ای پیامبر به زنان و دختران خود و به زنان مؤمن بگو روسری های بلند بر خود بیفکنند، این عمل مناسب تر است، تا (به عفت و پاکدامنی) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند و خداوند آمرزنده ی مهربان است.

 

 

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه کنگاورافزود: حجاب، معرف شخصیت و عفت زن مؤمن است و موجب می گردد که افراد لاابالی جرأت نکنند به او جسارت کرده و به دید شهوت و هوسرانی به او بنگرند.

 

امامی گفت: حجاب، به معنای پوشش اسلامی بانوان، دارای دو بعد ایجابی و سلبی است. بعد ایجابی آن، وجوب پوشش بدن و بعد سلبی آن، حرام بودن خودنمایی به نامحرم است و این دو بعد باید در کنار یکدیگر باشند؛ تا حجاب اسلامی محقق شود.

 

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه کنگاور: در ادامه به فواید رعایت حجاب اشاره کرد و افزود: رعایت حجاب به دو بعد فردی از جمله؛ احترام به شخصیت زن به واسطه ی رعایت حجاب، مصونیت ارتباطات زن با مردان غریبه، حفظ اعتقادات مذهبی برای افراد، حفظ عفت زن و جلوگیری از فساد و ناهنجاری و اجتماعی ازجمله؛ سلامت نسل جدید جامعه، پیشگیری از فساد اخلاقی، مبارزه با مظاهر بی دینی و حفظ کیان خانواده می باشد.

 

وی، با تقسیم بندی انواع حجاب از منظر قرآن کریم، ادامه داد: انواع حجاب در قرآن، به سه بخش تقسیم شده است، که حجاب چشم نخستین نوع حجاب است و به دو آیه ی شریفه ی ((قل للمؤمنین یغضّوا من ابصارهم؛ ای رسول، به مردان مؤمن بگو تا چشم ها را از نگاه ناروا بپوشند)) و ((قل للمؤمنات یغضضن من ابصارهنّ؛ ای رسول، به زنان بگو تا چشم ها را از نگاه ناروا بپوشند)) در ین زمینه می توان اشاره کرد.

 

 

حجت الاسلام امامی، دومین نوع حجاب از منظر قرآن را، حجاب در گفتار دانست و آیه شریفه؛ ((لا تخضعن بالقول فیطمع الذی فی قلبه مرض؛ زنها که نازک و نرم با مردان سخن نگویید، مبادا آن که دلش بیمار (هوا و هوس) است، به طمع افتد)) را یادآور شد.

 
 
وی، در تشریح نوع سوم حجاب از نظر قرآن گفت: حجاب در رفتار، نوع سوم حجاب مد نظر قرآن می باشد، که خداوند متعال در آیه ی شریفه می فرماید:" و لا یضربن بارجلهنّ لیعلم ما یخفین من زینتهنّ؛ و آن طور پای به زمین نزنند که خلخال و زیور پنهان پاهایشان معلوم شود".
ارسال نظرات
آخرین اخبار