امام جمعه اشکذر:

حداقل استانداردهای بین المللی برای رفع آلایندگی هوا در اشکذر رعایت نشده است

امام جمعه اشکذر بر الزام صنایع بر رعایت حداقل استانداردهای بین المللی برای رفع آلایندگی هوا در شهرستان اشکذر تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۸۳۴۵۷
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اشکذر ، خطیب نماز جمعه اشکذر به سالروز شهادت حمزه سیدالشهدا اشاره و گفت: آن بزرگوار از مجاهدان راستین و مدافع دین و ولایت بود و تا قبل از اینکه حادثه کربلا رخ دهد مردم حمزه را به عنوان سیدالشهدا می شناختند.

حجت الاسلام طالبیان با اشاره به سالروز رحلت عبدالعظیم حسنی،زیارت آن عالم در ری را همسان با زیارت حضرت سیدالشهدا در کربلا دانست و افزود: آن سید والامقام و عالم برجسته در کسب معارف الهی و قرآنی به اندازه ای تسلط داشت که ائمه مردم را برای یادگرفتن احکام به ایشان ارجاع می دادند.

امام جمعه اشکذر از عموم مردم درخواست کرد با توجه به تاکید مسئولان استان مبنی بر صرفه جویی در مصرف آب و برق در هوای گرم تابستان نسبت به صرفه جویی در این دونعمت اهتمام ورزند.

وی توجه مسئولان به ویژه قوای سه گانه مجریه،مقننه و قضایی کشور را در مبارزه با قاچاق که کشور را به سمت زوال و نابودی می کشاند خواستارشد.

خطیب نماز جمعه اشکذربا بیان اینکه در طول سال های اخیر اقداماتی در مبارزه با قاچاق توسط مسئولان صورت گرفته است اظهار داشت: حقیقت امر این است که اقدام مسئولان در این سال ها در زمینه مبارزه با قاچاق رضایت بخش نیست ودلیل آن هم این است که برخی از افراد در دولت مسئولیت دارند که به باورهای دینی ما اعتقاد راسخی ندارند و اقتصاد کشور را متوجه این خطر بزرگ نمی دانند و اعتقاد دارند اقتصاد کشور باید به بازارهای جهانی وابسته باشد و در حالی که این خلاف مصالح ملی کشور ماست.

حجت الاسلام محمدرضا طالبیان ادامه داد: در روزهای گذشته کلیپی در فضای مجازی نشر داده شده بود که نشستی در یکی از وزارت خانه ها با حضور صنعتگران و سرمایه داران در راستای اقزایش تولید ملی برگزار شده ولی در همین نشست بیسکویت هایی برای پذیرایی انها انتخاب شده بوده است که ماهیتی خارجی داشته است و این خود دلیلی بر این امر است که مسئولان ما در این زمینه اعتقاد راسخی ندارند.

امام جمعه اشکذر گفت: مردم از مسئولان انتظار دارند که از واردات بی رویه به کشور گرفته شود تا مردم بتوانند از دست رنج زحمات کشور خود استفاده کنند و امیدواریم که این صحبت ها مورد عمل مسئولان ذیربط قرار بگیرد و نسبت به آن بی تفاوت نباشند.

وی به سالروز حمله خونین مزدوران رژیم پهلوی به مردم در مسجد گوهر شاد که به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری گردیده اشاره و افزود: با اقدام دولت پهلوی مبنی بر کشف حجاب از زنان و متحدالشکل کردن لباس مردان مردم به مسجد گوهر شاد رفته و به این سیاست اعتراض کردند که دولت پهلوی با حمله به مسجد مردم را به گلوله بست و تعدادی از مردم بی گناه را شهید و مجروح کرد.

خطیب نماز جمعه اشکذر پوشش را نعمتی خداوندی دانست که به انسان عنایت شده است و به آیاتی از سوره اعراف که چندین بار فرزندان ادم را مورد خطاب قرار داده است اشاره و از مردم خواست تا در زمینه حجاب و عفاف از داستان حضرت آدم و حوا که در فتنه شیطان گرفتار و از بهشت بیرون رانده شدند عبرت بگیرند.

حجت الاسلام طالبیان بی توجهی به حیا در بین زنان،بی غیرتی و بی تفاوتی مردان نسبت به نحوه پوشش زنان خود و کم توجهی مسئولان و مردم به امربه معروف و نهی از منکر را از جمله عوامل مهمی دانست که باعث عدم توجه به حجاب و عفاف در جامعه امروز شده است.

امام جمعه اشکذر به برگزاری جلسه روز گذشته در محیط زیست استان اشاره و گفت: در این جلسه که با حضور مسئولان استان و شهرستان برگزار شد درخواست مردم مبنی بر آلودگی هوای شهرستان به واسطه وجود صنایع آلاینده با قاطعیت بازگو و قرار شد تا پایان شهریور ماه شرکت های فولادی فیلترهایی که الودگی هوا را کاهش می دهد نصب کنند و در غیر این صورت با انها برخورد قاطع صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: صنعت در همه جهان وجود دارد و در کشورهای اروپایی استانداردهای لازم برای رفع آلایندگی هوا رعایت می شود ولی متاسقانه در کشورما به این مقوله توجهی نشده و مردم از مسئولان توقع دارند که این شرکت ها را موظف به رعایت حداقل استانداردهای بین المللی بنمایند.

خطیب نماز جمعه اشکذر با بیان اینکه مسئولان باید دغدغه مردم را دغدغه خود بدانند و نیاز مبرم مردم به هوای سالم را محترم بشمارند تصریح کرد:از راههای قانونی می توان از تخلفات جلوگیری کرد به شرطی که مردم از مسئولین مطالبه کنند و مسئولین هم طبق قانون خواسته به حق مردم را پیگیری کنند.

ارسال نظرات