خبرهای داغ:
حجت الاسلام حسناتی گفت: مسؤولان باید دقت و نظارت کافی در انعقاد قراردادهای بین المللی داشته باشند، سرمایه گذاری خارجی خوب است اما وقتی سرمایه گذار داخلی وجود دارد نباید سراغ خارجی ها برویم.
کد خبر: ۸۸۸۳۴۷۷
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲

به گزارش خبرگزاري بسيج از نجف آباد به، حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه نجف‌آباد، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با اشاره به سالروز کشتار مسجد گوهرشاد و نامگذاری این روز به نام صیانت از حجاب و عفاف گفت: زدودن اعتقادات و مبانی دین از بدنه این ملت توطئه ای است که از زمان رضاخان در این کشور وجود داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: تشیع و مبانی اعتقاداتی اسلام سراسر غیرت، عفت، شهامت و استعمارزدایی است و دشمنان به نقش مؤثر مکتب عاشورا در این ملت پی بردند و در زمان رضاخان روضه ها را ممنوع کردند، و تنها به حرمت شکنی شهر قم پرداختند، و در مقابل مدافعان حجاب که در مسجد گوهرشاد جمع شدند، به رگبار بستند تا سفره دین از این مملکت جمع شود.

حجت الاسلام حسناتی به نقش علما، مرجعیت و حوزه های علمیه در مقابله با هجمه های فرهنگی اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر هجمه های فرهنگی در زدودن دین و اعتقادات مذهبی در سایه شبکه های مجازی، خانواده ها را به ویژه زنان به عنوان محور خانواده را تهدید می کند تا بتوانند این محور خانواده را با کشاندنش به عنوان یک انسان مخرب به جامعه، از آن جایگاه والای الهی پایین آورند.

وی در ادامه با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب درباره واژه توسعه، و انعقاد قراردادهای بین المللی بیان داشت: به فرموده رهبری خود واژه توسعه، اصطلاحی غربی با بار فرهنگی غرب است و چرا نباید از واژه های پیشرفت و رشد استفاده کنیم و اگر به دنبال رشد و پیشرفت واقعی هستیم، لازمه اش رشد قرآنی است نه راه های سرطانی غربی که در قراردادها به جوامع تحمیل می شود.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه بیان کرد: مسؤولان باید با دقت و نظارت کافی در انعقاد قراردادهای بین المللی داشته باشند، سرمایه گذاری خارجی خوب است اما دولتمردان باید بیشتر عنایت کنند که وقتی سرمایه گذار داخلی وجود دارد چرا خارجی، و حتی در صورت نبود با احتیاط و به شروطی از سرمایه گذار خارجی استفاده کنیم که حتما تکنولوژی جدید و به سرعت برای کشور به همراه داشته باشد.

وی هم چنین در ادامه به برخی از مناسبت های هفته آینده اشاره کرد و گفت: 16 تیر به عنوان روز مالیات و هفته مالیات نامگذاری شده و در یک نظامی که تنها در سایه اقتصاد مقاومتی به مقصد می رسد، از راه هایش داشتن نظام مالیاتی صحیح است که در درجه اول مسؤولان باید هم از فرار مالیاتی برای توانمندان جلوگیری کنند و هم نسبت به اقشار کم درآمدتر تسهیلاتی را در نظر داشته باشند.

امام جمعه نجف آباد در ادامه بیان کرد: اینکه شاهد هستیم در مواقعی سرمایه گذاران صنعت در بدو امر با مالیات های سنگین مواجه می شوند، و این خلاف قوانین مالیات اسلامی است و مالیات باید به گونه ای باشد که مجموعه بعد از رسیدن به توانمندی و بازدهی، اقدام به پرداخت مالیات کند و این فرهنگ مالیاتی باید در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به سالروز جنگ احد و جنگ احزاب، و سالروز وفات عبدالعظیم حسنی نیز خاطرنشان کرد: این گونه امامزادگان وسیله ارتباط با ائمه و سیره آنها هستند و چنین افرادی که هم امام یاور و هم امام باور بودند، بهترین الگو هستند که زیارت این بزرگوار هم ردیف زیارت امام حسین قرار گرفته چون حسین پرچم هدایت است.

منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها