خبرهای داغ:
پگاه حمیدی گفت:حجاب یکی از موضوعات با اهمیت که نه تنها حافظ اخلاق، تقوا و عفت درجامعه است ،بلکه وجود چنین حکمی به نوعی درکرامت زن مسلمان و نگاه داشتن آن از نگاه های نامحرمان است.
کد خبر: ۸۸۸۳۵۵۷
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
به قلم خانم پگاه حمیدی (نخبه بسیجی)
بیست و یکم تیر ماه درکشور ما روز عفاف حجاب نامیده میشود .عفاف وحجاب از واژه های پربسامد درفرهنگ دینی و ملی ما است.
بدون شک وجوب حجاب از احکام شناخته شده شرعی و عفاف از پسندیده ترین سجایای اخلاقی است.
 
(مقام معظم رهبری)
از دیدگاه اسلام حفظ عفت و پاکدامنی زنان نقش تعیین کننده ای در سالم سازی جامعه اسلامی دارد .و حتی حفظ جایگاه منزلت زن به حفظ حجاب وعفت او برمی گردد.
درنقطه مقابل یکی از راه های اساسی دشمن جهت ضربه زدن به اسلام ونظام جمهوری اسلامی ترویج وحمایت بی بندباری ومقابله با حجاب وعفاف است . 
در دین اسلام موضوع حجاب یکی از موضوعات با اهمیت که نه تنها حافظ اخلاق و تجسم تقوا و عفت درجامعه است ،بلکه وجود چنین حکمی به نوعی درکرامت زن مسلمان ونگاه داشتن آن از نگاه های نامحرمان  است.
حجاب وحفظ حریم زنان در اسلام به عنوان یکی از حقوق اساسی زنان مسلمان مطرح بوده که نه تنها خود زن آن را رعایت کند بلکه مردان نیز احترام گذاشتن  به آن باید این فرضیه مهم را به عنوان یکی ازاحکام الهی مورد پذیرش قراردهند .
اسلام با طرح حجاب و پوشش زن ،درحقیقت حضور او را در اجتماع رقم زده و پوشش اسلامی به منزله یک حفاظ ظاهری و باطنی در برابر افراد نامحرم،قلمداد می شود که مصونیت اخلاقی خانوادگی و پیوند عمیق میان حجاب ظاهری و بازداری باطنی و از همه مهم تر، امنیت اجتماعی را فراهم می سازد پیشینه آن به اندازه تاریخ آفرینش انسان است چرا که پوشش ولباس هر بشری ،پرچم کشور وجود اوست که با آن نشان می دهداز چه فرهنگی تبعیت میکند.
زن براساس یک الهام فطری و برای حفظ مقام و موقعیت خود از همان آغاز خلقت تلاش کرده است که خود را از دسترس مردان دور نگاه دارد.
حجب و حیا که یکی از ویژگی های طبیعی زن است به نوعی تعبیر  آفرینش برای صیانت گوهر درونی زن و حفظ مقام و موقعیت او در برابر مرد بوده است.
زن هراندازه پاکدامن و با وقار باشد بر احترامش افزوده می شود لذا عفاف و پاکدامنی ابزاری است که همواره زن برای حفظ موقعیت و ارزش خود در برابر مرد به کار بسته است .
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها