رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسکو، اظهار کرد: وقف نمادی از روح خيرخواهی، تعاون، هم‎‏زيستی و عطوفت انسانی و برخاسته از ايده والا و ايمان است.
کد خبر: ۸۸۸۳۵۵۸
|
۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام اکبر حریرچی وقف را تاثیرگذار در توسعه‌ای پایدار دانست و خاطرنشان کرد: وقف می‏تواند راه گشای حل مسائل و مشکلات و نيازهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی جامعه باشد.

وی افزود: تأکيد بيشتر بر امر توسعه علمی و تحقيقاتی از طريق وقف و بنيادهای وقفی به منظور رسيدن به توسعه‏‏ای پايدار است، چراکه اگر قرار باشد ساختمان توسعه همهجانبه کشورمان شکل بگيرد، بايد به پايه و اساس آن توجه کامل کنیم تا دوام و بقای آن را تضمين کند؛ وگرنه کارهای روبنايی و ظاهرسازی و ... ممکن است ظاهر پيشرفته‏ای به ما نشان دهد ولی دوامی نداشته و برای هميشه ما را وابسته به ديگران نگاه دارد و چاره‏ساز نباشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسکو، یادآور شد: عمل به وقف از سوی مردم مهم ترین راه گسترش فرهنگ وقف است، ولی باید توجه داشت که مردم، نیازمند راهنمایی و آموزش‌های دینی عملی در این زمینه هستند.

حجت‌الاسلام حریرچی با اشاره به یکی از شاخه‌های ارزشمند وقف افزود: بی‏تردید یکی از ارزشمندترین شاخههای وقف، وقف علمی است؛ چراکه موجب گسترش علم و دانش در جامعه و در نسل‌های مختلف میشود، بسیاری از مراکز آموزشی، پژوهشی، کتابخانه‏ها و... از جمله مصادیق وقف علمی هستند که امکان فراگیری علم و دانش و یا گسترش تحقیقات را برای جمع زیادی از دانش‏آموزان و دانش‏پژوهان فراهم کردهاند.

وی از لزوم تلاش برای گسترش وقف گفت وتاکید کرد: آثار مثبت وقف در زمینههای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه ایجاب میکند که در گسترش وقف تلاش جدی داشته باشیم؛ چراکه اگر به این سنّت حسنه عمل شود، بسیاری از مشکلات فعلی جامعه‌ ما قابل حل خواهد بود.

ارسال نظرات