حجت الاسلام سلیمی در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد
نماینده مجلس گفت: نرخ بیکاری در جامعه معلولان به شدت افزایش یافته است و ما معلولانی را با تحصیلات عالی داریم که برای پیدا کردن شغل مناسب از این وزرات خانه به وزارت خانه دیگر سردرگم هستند.
کد خبر: ۸۸۸۳۶۶۲
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با با نرخ بیکاری معلولان که 3.5 برابر بیشتر از سایر افراد است اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی قانون استخدام 3 درصد از معلولان در وزارتخانه ها را تصویب کرده است.

وی با بیان این مطلب افزود: متاسفانه علی رغم تصویب قانون در این مورد، وزارت خانه های مختلف به این مصوبه عمل نکردند و این مسئله همچنان بر روی زمین باقی مانده است.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: علیرغم هزینه های گزافی که معلولان عزیز دارند دریافتی و مستمری آنها بسیار اندک است برخی از این افراد 60 هزار تومان مستمری دارند درحالیکه هزینه دارو و درمان و رفت و آمد و ویلچر و تغذیه را هم دارند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: واقعیت این است که نرخ بیکاری در جامعه معلولان به شدت افزایش یافته است و ما معلولانی را با تحصیلات عالی داریم که برای پیدا کردن شغل مناسب از این وزرات خانه به وزارت خانه دیگر سردرگم هستند.

حجت الاسلام سلیمی ادامه داد: برخی متولیان امر به چشم حقارت به معلولان نگاه می کنند و این باعث رنجش این جامعه عزیز شده است؛ این افراد توانایی های فوق العاده ای دارند که از این توانایی ها استفاده که نمی شود هیچ مورد بی مهری نیز قرار می گیرند و این باعث تاسف است.

وی متذکر شد: معلولان عزیز هیچ نیازی به ترحم ندارند باید حق قانونی آنها را پرداخت؛ کسانی که حقوق شهروندی را مطرح کردند چرا در اینگونه موارد سکوت می کنند؟

ارسال نظرات