معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رهاشدگی فرهنگی خانواده را به عنوان هسته اصلی جامعه اسلامی تهدید می‌کند.
کد خبر: ۸۸۸۳۷۷۷
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان ، سردار سرتیپ پاسدار سید  مسعود جزایری معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در کارگاه (همایش بررسی آسیب‌های فضای مجازی بر خانواده و راهکارهای مقابله با آن) با بیان این نکته اظهار داشت: انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد و بسط یک جامعه دین‌مدار و اخلاق‌مدار است و تلاش حاکمیت در جمهوری اسلامی ایران برقراری سلامت فرهنگی و اعتلای اخلاقی جامعه است.
 
سردار جزایری هشدار داد: سلامت فرهنگ و اعتلای اخلاق جامعه با 2 تهدید روبرو است که چنانچه به طور عاجل، رفع تهدید صورت نگیرد، معضلات زیادی را در پی خواهد داشت که عبارتند از: انفعال گسترده در عرصه مدیریت فرهنگ کشور و دیگری تلاش فوق العاده و مدیریت شده دشمنان با هدف استحاله فرهنگی.

وی افزود: بر اساس آموزه‌های اسلام عزیز، مدیریت فرهنگ یک اصل اساسی است که هرگونه کوتاهی نسبت به آن ممکن است عوارض غیر‌قابل جبران به همراه داشته باشد و حاکمیت به‌طور مستقیم مسئولیت دارد آنرا کنترل و مدیریت کند و به شدت از مرزهای عقیدتی، فکری، اندیشه‌ای، هنجارها، رفتارها، نقش‌ها، نمادها، خلقیات، و ذاتیات جامعه مبتنی بر اسلام ناب پاسداری و با موارد ناسازگار، قاطعانه برخورد و آنها را دفع کند.

سخنگوی ارشد ستادکل نیروهای مسلح افزود: متاسفانه در شرایط امروز اینگونه عمل نمی‌شود و همین امر سبب شده تغییرات اجتماعی و نسلی خارج از کنترل‌های تجربه شده حتی سایر جوامع پیشرفته دچار رها شدگی بشود.

سردار جزایری افزود: هر اندازه مسائل اجتماعی و آسیب‌های فرهنگی- اجتماعی زیاد و از حدود متعارف بالاتر برود، جامعه ما بیشتر با اصول اخلاقی و قواعد عام عمل جمعی جامعه ایران اسلامی انقلابی فاصله و زاویه پیدا خواهد کرد و این برخلاف روند شکل‌گیری انقلاب اسلامی خواهد بود و لذا بیش از هر چیزی بایستی در مورد ان اهتمام جمعی صورت گیرد.

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح انقلاب اسلامی در پایان تاکید کرد: ظرفیت قابل توجهی برای رفع تهدیدات فرهنگی و اجتماعی وجود دارد؛ مشروط بر آنکه این ظرفیت‌ها و سرمایه‌های قابل توجه از منابع و مخازن، خارج و به قدرت‌های کنش‌گر مبدل شوند.
ارسال نظرات