خرابي و بلاتکلیف رها شدن نیمی از ماشین ‌آلات خدمات شهری شهرداری پارس آباد سبب شده تا خدمات رسانی به شهروندان با مشکل مواجه شود.
کد خبر: ۸۸۸۳۷۸۹
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل ازآران مغان، خرابي و بلاتکلیف رها شدن نيمي از ادوات و ماشین آلات خدمات شهری شهرداری پارس آباد در حالی است که با اندكي هزينه مي توان بیشتر اين ماشین آلات را تعمیر و دوباره راه انداخت.

در اين ميان شنيده مي شود همتي براي تعمیر و راه اندازي دوباره ماشین آلات شهرداری وجود ندارد. در حالي بارها جلساتي تحت عنوان كارگروه عمران در همین شوراي شهر و شهردار برگزار مي شود که در آن سوي شهر، چندین دستگاه ماشین آلات و ادوات معیوب در پارکینگ شهرداری هستند كه بلا استفاده مانده و خاك مي خورد که تنها با اندکی هزینه می توان از آنها بهره برداری کرد.

این در حالی است که وجود ماشین آلات فرسوده در لیست اموال شهرداری باعث شده تاسازمان همیاری شهرداری ها هنگام تخصیص ماشین آلات به شهرداری پارس آباد، آن ها را جزء اموال این شهرداری به حساب آورده و از واگذاریماشین آلات جدید به آنخودداری کند.

در حالی نیمی از امکانات و ماشین آلات سنگین شهرداری پارس آباد به علت معیوب و فرسوده بودن در پارکینگ شهرداری خاک می خورد که از سویی واحد خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری نیز نزدیک پنج دستگاه ماشین آلات آتش نشانی سبک و سنگین دارد که عمر این ماشین آلات نیز رو به پایان است و به هیچ وجه نمی تواند جوابگوی حوادث احتمالی باشد زیرا شهرستان پارس آباد با مساحتي بالغ بر 1383 كيلومتر مربع حدود 14 درصد از مساحت استان اردبیل را به خود اختصاص داده است و این تعداد ماشین آلات به هیچ وجهه نمي تواند جوابگوی شهرستان 180 هزار نفری باشد.

اما با بررسی سوابق تعمیراتی، خرابی و توقف ماشین آلات می توان عوامل موثر بر بروز خرابی و کاهش میزان عمر اجزاء ماشین آلات را اینگونه بيان كرد: بی توجهی به شرایط ظاهری ماشین، عدم رعایت استانداردهای کاری ماشین آلات، عدم رعایت استانداردهای بهره برداری از ماشین آلات، عدم مهارت کافی در بهره برداری، تنظیم و راه اندازی ماشین آلات، عدم رفع کامل علل بروز فرسایش و البته فرسودگی از دلایل اصلی توقف ماشین آلات شهرداری پارس آباد مي تواند باشد.

از سويي قرارداد با بخش خصوصي و استفاده از تجهيزات و ماشين آلات آن، اين شائبه و حرف و حديثها را ايجاد كرده است كه برخي ها استفاده از تجهيزات خصوصي را به تعمير و راه انداختن ماشين آلات خود شهرداري ترجيح مي دهند.

در حالي شهرداری پارس آباد با وجود مشکلات مالی در سال جاری اقدام به خرید یک دستگاه لودر کرده است كه نوسازی تجهیزات و ماشین آلات شهرداری نیازمند توجه مسئولان استاني و سازمان شهرداری های کشور است.


///

///

انتهای پیام/

 

 

.

ارسال نظرات