رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میانه:

وقف ابزاری برای توسعه فرهنگ قرآنی است‎

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میانه، اظهار کرد: وقف نوعی ابزار تشویقی برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه است.
کد خبر: ۸۸۸۳۸۰۶
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام علی عیسی‌زاده،اظهار کرد: آگاهی به عنوان يكي از سرمايه‌های اجتماعی و از جمله پيش‌شرط‌ های اساسی، اعتماد اجتماعی و نيز مشاركت در بحث توسعه از اهميّت ويژ‌ه‌ای برخوردار است.

وی افزایش آگاهی را مقدمه هدايت افكار انسان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: پيش‌شرط و مقدمه‌ هدايت افكار و انديشه‌ انسان‌ها و جلب مشاركت آنان در هر زمينه‌ای نيازمند افزايش آگاهی آنهاست.

حجت‌الاسلام عیسی‌زاده ادامه داد: باید برای گسترش امور قرآنی فرهنگ وقف را تبیین کنیم تا خیران در کنار توجه به ساختن مدرسه و مسجد، به ترویج فرهنگ قرآنی و گسترش آن در جامعه نیز اهمیت دهند چراکه توسعه فرهنگ وقف از ضرورت‌های امروز جامعه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میانه با اشاره به نقش رسانه‌های گروهی در ترویج فرهنگ وقف یادآور شد: احیاء وقف موضوع بسیار مهمی است و یکی از مؤلفه‌های اصلی ترویج و نهادینه کردن آن در جامعه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های گروهی است.

وی افزود: از آن جایی که انسان به طور فطری میل به جاودانه شدن دارد، وقف از جمله ابزارهایی است که می‌تواند پاسخگوی این نیاز فطری بشر باشد.

حجت‌الاسلام عیسی‌زاده، از نقش تبلیغات در هدایت سرمایه‌های مردمی به این سمت تاکید کرد: با تبلیغات در این عرصه و معرفی دستاوردهای وقف قرآنی در جهان می‌توان بخشی از سرمایه‌های مردمی را به این سمت هدایت کرد، بنابراین ما بر اساس وظیفه تبلیغی و ترویجی خود به سمت تبیین اهمیت وقف قرآنی و راه‌های گسترش آن پیش خواهیم رفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار