قلیزاده با بیان اینکه جشنواره ملی فانوس 20 تیرماه در مجتمع فرهنگی هنری بهزیستی ساری برگزار می‌شود و 22 تیر ماه این جشنواره به کار خود پایان می‌دهد.
کد خبر: ۸۸۸۳۸۱۳
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، جواد قلیزاده در نشست خبری جشنواره تولیدات هنری و امور سینمایی فانوس، اظهار کرد: سنبل روشنایی در سنگرها فانوس بود به همین دلیل این جشنواره به عنوان فانوس نام‌گذاری شد.

وی بیان کرد: فانوس، جشنواره‌ای است که تمام بخش‌های هنری را در برمی‌گیرد و باعث ترویج و تشویق تولیدکنندگان و ارزیابی از اداره‌کل برای برنامه‌ریزی‌های بهتر در آینده می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره فانوس با اشاره به اینکه پس از چند ماه فراخوان جشنواره ابلاغ شد، اضافه کرد: از موضوعات مهم این بود که آثاری حق شرکت در این جشنواره را دارند که آثار هنری تولید شده از خود استان باشد یا به‌صورت مشارکتی باشد.

این مسؤول با اعلام اینکه از نیمه دوم بهمن ماه دبیرخانه تأسیس شد، افزود: با ارسال در سایت اصلی هنر دفاع در فضای مجازی شروع شد و در نیمه دوم اسفندماه 95 تا اردیبهشت 96 ،707 اثر در بخش‌های فیلم، نمایشی، سایبری و هنرهای تجسمی به دست ما رسید که در نهایت 189 اثر وارد بخش مسابقه شد.

قلیزاده تصریح کرد: این جشنواره طی  هماهنگی‌های اولیه با مشارکت شهردار ساری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره 20 تیرماه در مجتمع فرهنگی هنری بهزیستی در شهر ساری برگزار می‌شود، افزود: 22 تیر ماه جشنواره فانوس به کار خود پایان می‌دهد.

دبیر اجرایی جشنواره فانوس ادامه داد: همایش مدیران هنری ادارات حفظ آثار، دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران، تجدید میثاق با شهدا و بازدید از باغ موزه دفاع مقدس در حال احداث از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار ما قرار دارد.

این مسؤول به برگزاری کارگروه هنری با موضوعات عکاسی و مستندسازی اشاره کرد و گفت: رونمایی از تندیس جشنواره، تجلیل از شهیدان مدافع حرم و رونمایی از کتاب عکس شهدای مازندران با همکاری شهرداری ساری از دیگر برنامه‌ها به شمار می‌رود.

قلیزاده با بیان اینکه مراسم تجلیل از آثار هنری منتخب از بین 26 استان شرکت‌کننده برگزار می‌شود، اضافه کرد: استان‌های همدان، اصفهان و اردبیل بیشترین شرکت‌کننده را داشتند که به 50 درصد آنها جوایز اهدا می‌شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم که فعالان در عرصه هنر به این بخش در حوزه دفاع مقدس وارد شوند و آثار هنری تولید کنند، چرا که کیفیت اثر مهم‌تر از کمیت است که در چهارچوب قوانین هنری تولید شده معیار انتخاب است و باید با کیفیت مطلوب‌تری ارائه شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها