محمد رضا قوسیان گفت: بانک سود سپرده‎های مردم را کاهش می‎دهد و سرمایه گذاری در زمین، ساخت و ساز را اولویت می‎دهد و در بخش صنعت و تولید سرمایه گذاری نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۸۳۸۳۴
|
۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۵
دولت سپرده‎های مردم را برای ساخت و ساز بانکی کاهش می‎دهد
محمد رضا قوسیان کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در بخش کشاورزی اعم از صنایع مرتبط و تولیدکنندگان، چالش جدی، کمبود و عدم نقدینگی است که  رکود جدی در بخش کشاورزی حاکم شده است.

 وی با بیان اینکه دولت و منابع بانکی باید سود تسهیلات اشتغال را کاهش دهد افزود: اینکه دولت با واسطه بانک‎ها، سود سپرده های بانکی مردم را کاهش دهد و اینگونه  تصور شود که  پول به سیستم اقتصادی کشور تزریق و سبب راه اندازی صنعت شود به نظر من غیر واقعی است و چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد:  بانک سود سپرده‎های مردم را کاهش می‎دهد و سرمایه گذاری در زمین، ساخت و ساز را اولویت و در بخش صنعت و تولید سرمایه گذاری نخواهد داشت.

وی در خاتمه افزود : بهتر آن است دولت یارانه ای  را که به بانک ارائه می داد تا  سود تسهیلات بانکی  اشتغال و تولید کاهش یابد نه سپرده های مردم در بانک‎ها؛ متاسفانه دولت چنین گامی برنداشته است.

ارسال نظرات