بیانیه بسیج جامعه زنان استان مرکزی به مناسبت هفته حجاب و عفاف

حجاب میراث خون شهداست/ مسامحه و سهل‌انگاری در حفظ حجاب جبران ناپذیر است

در بخشی از بیانیه قشر بسیج جامعه زنان استان مرکزی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای گسترش فرهنگ و حجاب تاکید کرده و آورده است: باید تلاش شود تا حجاب، این میراث خون شهدا که مکررا در وصیتنامه‌های آنها می‌درخشد بیش از این محجور باقی نماند.
کد خبر: ۸۸۸۳۸۷۱
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ بسیج جامعه زنان سپاه روح‌الله به مناسبت هفته عفاف و حجاب ضمن صدور بیانیه‌ای بر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی تاکید کرده است؛ متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا

ای پیغمبر با زنان و دختران خود و زنان مومنان بگو که خویشتن را به چادرهای خود فرو پوشند که این کار برای این که آنها به عفت و حریت شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوسرانان) آزار نکشند بر آنان بسیار بهتر است و خدا در حق خلق، آمرزنده و مهربان است.

مسئله عفاف و حجاب دارای اهمیت ویژه‌ای در جوامع اسلامی است و ه گونه مسامحه و سهل‌انگاری در حفظ آن عواقب جبران ناپذیری در بنیان خانواده‌ها و جامعه اسلامی خواهد داشت.

چنانکه اشاره شد طبق نص صریح قرآن کریم حفظ عفاف و حجاب و زمین‌ سازی برای جلوگیری از بی‌عفتی یک وظیفه عمومی از سطوح عالی حکومتی تا مردم عادی است.

امسال هفته عفاف و حجاب را در حالی گرامی می داریم که ورود جهادی به امر فرهنگ یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در آن بوده است. در همین راستا قشر بسیج جامعه زنان استان مرکزی از تمامی مسئولین ذی‌ربط، متولیان فرهنگی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی‌، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و نیز دستگاه‌های قضایی و انتظامی، خواهان ساماندهی وضعیت حجاب و برخورد با جرائم مشهود و هنجارشکنان است.

استفاده از ظرفیت‌ها، فضا سازی و تبلیغات محیطی، پوستر و بنر، فضای مجازی، مسابقات فرهنگی و هنری، عرضه کتاب و محصولات فرهنگی، نمایشگاه‌های مد و لباس اسلامی و برخورد با قاچاق لباس، کارگاه‌های آموزشی و مشاوره دینی و تبیین اهمیت و آثار این مهم، شهدای حجاب و وقایعی نظیر واقعه مسجد گوهرشاد جهت آگاهی و ترغیب جوانان و اقشار مختاف برای گرایش به این امر مهم از مطالبات قشر بسیج جامعه زنان استان مرکزی است تا علاج واقعه قبل از وقوع گردد و حجاب، این میراث خون شهدا که مکررا در وصیتنامه‌های آنها می‌درخشد بیش از این محجور باقی نماند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات