امام جمعه اردبیل گفت: ‏دوران استفاده فله‌ای از آب کشاورزی به پایان رسیده است کشاورزان باید به دنبال روش‌هایی باشند که با استفاده از ‏حداقل آب مصرفی حداکثر محصول را در واحد سطح تولید نمایند.‏
کد خبر: ۸۸۸۳۸۹۱
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل ازخبرگزاری فارساز اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی امروز در آئین کلنگ‌زنی عملیات اجرایی شبکه آبیاری اراضی پایاب سد احمد بیگلو در مشگین‌شهر اظهار کرد: مسؤولان در مقوله تامین آب کشاورزی و استفاده بهینه و اصولی از آن و تجهیز مزارع و باغات به انواع سیستم‌های نوین آبیاری به بهترین نحو ممکن ارائه خدمت می‌کنند و قدم‌های اساسی را در مهار آب‌های جاری و جلوگیری از هدررفت آن انجام می‌دهند.

وی افزود: مقوله آب کشاورزی برای مسؤولان استانی بسیار مهم و حائز اهمیت است زیرا از یک طرف تولید ثروت می‌کند و از طرف دیگر زمینه‌های لازم را برای اشتغال و از بین بردن بیکاری و درنهایت فقر مهیا می‌کند و زمینه اقتدار و استقلال و عزت میهن اسلامی را فراهم می‌سازد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی از مدیران جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای در زمینه اجرای پروژه‌های آب و خاک افزود: دشمن قدار که با روحیه اهریمنی همچون اختاپوس خود را مسلط بر دنیا کرده است به دنبال خیرخواهی برای کشورمان نیست.

عاملی در ادامه اضافه کرد: دوران استفاده فله ای از آب کشاورزی به پایان رسیده است کشاورزان می‌بایست به دنبال روش‌هایی باشند که با استفاده از حداقل آب مصرفی حداکثر محصول را در واحد سطح تولید نمایند.

وی در پایان تصریح کرد: تجهیز مزارع و باغات به انواع سیستم‌های آبیاری تحت فشار واقعیت انکارناپذیر است. کشاورزان و باغداران باید دوش به دوش مسؤولان با بهره‌مندی از تسهیلات یارانه‌ای باغات و مزارع خود را به انواع سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز نمایند تا بیش از پیش زمینه‌های رشد و ترقی در بخش کشاورزی استان فراهم شود.

ارسال نظرات