دادستان اردبیل با بیان اینکه برگزاری کنسرت در شب دفن شهید مدافع حرم توهین به مردم عزادار اردبیل بود، گفت: دستور مستقیم برای لغو اجرای این کنسرت در روز دوم صادر شد.
کد خبر: ۸۸۸۳۹۱۱
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

به گزارشخبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیمازاردبیل، در چهاردهمین روز تابستان اردبیل حال و هوای معنوی خاصی به خود گرفته بود، چرا که پیکر پاک یکی از فدائیان این مرز و بوم تشییع می‌شد و از کودک و نوجوان همه آمده بودند تا با پیکر شهید مدافع حرم علی سیفی وداع کنند و مردم ولایتمدار اردبیل با اشک و ماتم در خیابان‌های اردبیل با پیکر شهید مدافع حرم"علی سیفی" وداع کردند تا نشان دهند که همیشه قدردان شهیدان والامقام هستند.

این استقبال و عظمت تشییع از هر زاویه که نگاه می‌کردیم بحق و ادای دین شرعی اخلاقی انسانی بود و شهدای مدافع حرم در واقع تنها مدافعان حریم اهل بیت(ع) نبوده بلکه در واقع مدافعان حقیقی ناموس، وطن، عزت، اقتدار و امنیت کشور هستند.

در چنین روزی که در و دیوار این شهر و مردم ولایتمدار و شهیدپرور این شهر داغدار و عزادار این مراسم و سیاهپوش این شهید بودند در یکی از سالن‌های ورزشی شاهد برگزاری کنسرت حامد همایون بودیم، کنسرتی که با ورودیه یک میلیون ریالی تا پاسی از شب صدای بزن بکوبش تا فرسنگ‌ها در منطقه شهرک آزادی و خیابان‌های مولوی و شهریار به گوش می‌رسید، حتی شنیدنی‌ها حاکی از وجود ناهنجاری‌های پوششی و رفتارهای نامتعارف در داخل سالن هم بوده است.

شکایت مردم از ترافیک سنگین و آلودگی صوتی در روز اجرای کنسرت

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل عصر امروز در جمع خبرنگاران در این خصوصاظهار داشت:در شام غریبان شهید مدافع حرم که شهر اردبیل عزادار بوده و بعد از مراسم تشییع و تدفین برای تجدید عهد و پیمان با این شهید والامقام مردم در مراسم شام غریبان شرکت کرده بودند متاسفانه برخینهادهابدون توجه به این مسائل اقدام به برگزاری کنسرت در سالن حجاب کردند.

سید ناصر عتباتی با بیان اینکه برگزاری کنسرت در شب دفن شهید توهین به مردم عزادار اردبیل بود، افزود: براساس مشاهدات عینی نمایندگان دادستان، در این کنسرت عفاف و حجاب و پوشش مناسب و نیز ارزش‌های اخلاقی رعایت نشده بود که بر اساس این موضوعدادستانی ورود مستقیم به این مسئله داشتهو دستورات لازم برای جلوگیری از ادامه این کار صادر شد.

لغو کنسرت 15 تیرماهبه دلیل رعایت نشدن مسائل اخلاقی

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این کنسرت به مدت دو روز و در روزهای 14 و 15 تیرماه برنامه‌ریزی شده بود اما با مشاهده مستقیم نحوه اجرای این برنامه و بی‌توجهی به مسائل ارزشی و رعایت نشدن مسائل اخلاقی دستور مستقیم برای لغو اجرای این کنسرت در روز دوم صادر شده و از برگزاری آن جلوگیری شد.

عتباتی با اشاره به این که مردم هم از برگزاری این برنامه ناراضی بودند،گفت:مشکلات ترافیکی، آلودگی صوتی برای اهالی محل، رفت و آمدهای زیاد و ایجاد سر و صدای مهیب و ناهنجار در منطقه از جمله مشکلات ایجاد شده به دنبال اجرای این کنسرت در محل بود که نارضایتی‌های همه‌جانبه عمومی را به ویژه از سوی اهالی منطقه به دنبال داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با تاکید بر رعایت مسائل اخلاقی و ارزشی در برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در اردبیل بیان کرد: با برخوردهای قاطع و قانونی لازمبه هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم یک عده افراد معدود ارزش‌هاو مسائل اخلاقی را دستخوش خواسته‌ها و مسائل شخصی خود کنند و به طور قطع با این گونه رفتارها برخوردهای قاطع انجام خواهد شد.

ارسال نظرات