خبرهای داغ:
فرماندار قم:

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت باید از شعار به مرحله عمل برسد

فرماندار قم گفت: شهدا، رزمندگان و خانواده‌های شهدا بر گردن مردم ایران حق دارند و مساله گسترش فرهنگ ایثار و شهادت باید از شعار به مرحله عمل برسد.
کد خبر: ۸۸۸۳۹۳۹
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رضا سیار در جلسه کمیته پشتیبانی ستاد راهیان نور استان قم که در روز گذشته سالن جلسات فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت مشارکت دستگاه‌های استان قم در تامین هزینه‌های اعزام زائرین به راهیان نور غرب اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی براساس برنامه ششم توسعه می‌توانند که از اعتبارات خودشان برای برگزاری برنامه‌های ویژه ایثار و شهادت برای کارمندان خودشان هزینه کنند و به این لحاظ مجوز قانونی برای پرداخت هزینه‌های اعزام راهیان نور غرب استان توسط دستگاه‌های استان قم وجود دارد.

وی ادامه داد: هزینه‌های عمده برای اعزام به زائرین راهیان نور غرب، دو هزینه ترابری و تغذیه است و اتحادیه‌های صنفی استان قم می‌توانند که از ردیف بودجه فرهنگی خود برای پرداخت هزینه‌های راهیان نور استان استفاده کنند.

فرماندار قم افزود: سفر راهیان نور غرب یادآور خاطرات گذشته برای رزمندگان و خانواده‌های آن‌ها است و راویان جهادگر هم می‌توانند که خاطرات دوران دفاع مقدس را برای زائرین روایت کنند، سازمان جهاد کشاورزی قم در زمان دفاع مقدس 5 هزار اعزام به مناطق عملیاتی داشت و جهادگران قمی در منطقه غرب کشور در دوران دفاع مقدس حضور چشمگیری داشتند.

سیار با اشاره به مشارکت شرکت گاز استان قم در تامین هزینه اعزام زائرین استان به راهیان نور غرب اظهار کرد: شرکت گاز استان قم هزینه اعزام 500 تن از زائرین به راهیان نور غرب را پرداخت می‌کند، این شرکت مشارکت خوبی هم در برگزاری انتخابات در استان قم داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهدا، رزمندگان و خانواده‌های شهدا بر گردن مردم ایران حق دارند و مساله گسترش فرهنگ ایثار و شهادت باید از شعار به مرحله عمل برسد، مدیران نباید وظیفه را در این خصوص به یکدیگر محول کنند.
ارسال نظرات