خبرهای داغ:
استاندار قزوین:

مسئولان استانداری باموضوعات مختلف قاطعانه برخورد کنند

استاندار قزوین گفت: از مدیران و معاونان استانداری قزوین انتظار می‌رود با موضوعات مختلف قاطعانه برخورد کنند و در حوزه استانداری خواهش نداریم بلکه مسؤولان استانداری باید دستورات لازم را ابلاغ کرده و دستگاه‌های اجرایی ذیربط هم موظف به اجرای این دستورات هستند.
کد خبر: ۸۸۸۳۹۴۰
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین، در شورای سازمان همیاری شهرداری‌های استان قزوین که صبح امروز در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با بیان اینکه سگ‌های ولگرد از برخی استان‌های همجوار در استان قزوین رها می‌شوند، اظهار کرد: این اقدام رویه غلطی است و باید جلوی آن گرفته شود.

وی افزود: در اجرای دستورالعمل مربوط به جمع‌آوری و نگهداری سگ‌های ولگرد نواقص و مشکلاتی وجود دارد که باید شناسایی و برطرف شود.

استاندار قزوین در ادامه با انتقاد از انحصاری بودن شرکت‌های تأیید کننده استاندارد آسانسورهای استان قزوین گفت: استفاده از ظرفیت این نوع شرکت‌ها باید باید از حالت انحصاری خارج شود زیرا برای این امر نمی‌توانیم معطل یک شرکت شویم بلکه در هر شرایطی حداکثر تا یک هفته باید پاسخ درخواست‌های مربوط به تأیید آسانسورها را دریافت کنیم.

همتی مطرح کرد: باید به سمت استاندارد سازی آسانسورها و سایر وسایل مورد نیاز به تأیید استاندارد حرکت کنیم.

وی یادآور شد: اگر به دنبال این باشیم که موضوعات مرتبط با تأیید آسانسورها را آسان بگیرند، جان مردم به خطر می‌افتد بنابراین باید از اداره‌کل استاندارد بخواهیم مباحث مرتبط را سخت بگیرد تا وقتی مردم از آسانسورها و سایر وسایل عمومی دارای علامت استاندارد استفاده می‌کنند، دغدغه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد؛ این سخت‌گیری‌ها برای حفظ جان مردم است.

استاندار قزوین اضافه کرد: البته در بحث سرعت عمل شرکت‌هایی که در صدور تأییدیه استاندارد با این اداره‌کل همکاری می‌کنند، می‌توانیم اظهار نظر کنیم.

همتی مطرح کرد: اگر شرکتی که در این زمینه فعال است در انجام وظایف خود در اسرع وقت سهل‌انگاری کند، باید پاسخگوی مشکلاتی که ایجاد می‌شود، باشد.

وی تشریح کرد: نباید دنبال این باشیم که از کیفیت استاندارد کاسته شود زیرا با این کار جان مردم به خطر می‌‌افتد و در هر کاری که انجام می‌دهیم باید به استاندارد پایبند باشیم.

استاندار قزوین خطاب به مسؤولان مربوطه گفت: هجمه‌ای را باید برای تأخیر در صدور تأییدیه استاندارد آسانسورها و سایر وسایل موردنیاز به این تأییدیه در نظر بگیرید تا رسیدگی لازم در این زمینه انجام شود.

همتی عنوان کرد: از مدیران و معاونان استانداری قزوین انتظار می‌رود با موضوعات مختلف قاطعانه برخورد کنند و در حوزه استانداری خواهش نداریم بلکه مسؤولان استانداری باید دستورات لازم را ابلاغ کرده و دستگاه‌های اجرایی ذیربط هم موظف به اجرای این دستورات هستند.

وی یادآور شد: مهربانانه برخورد کردن معاونت‌ها، استانداری را ضعیف می‌کند بنابراین معاونان و مدیران کل استانداری باید قاطعیت لازم را برای انجام امور داشته باشند زیرا دستور آن‌ها همانند دستور استاندار است.

استاندار قزوین با اشاره به بحث جذب سرمایه‌گذار از سوی شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها در هر مورد سرمایه‌گذاری که توافق کرده‌اند، طی نامه‌ای به مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اعلام کنند و بنده هم در جلسات مربوط به این پروژه‌های سرمایه‌گذاری حضور پیدا می‌کنم.

1004/پ40/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها