خبرهای داغ:
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان خبر داد
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان از کشف یک هزار و 427 کیلوگرم انواع موادر مخدر در سال جاری خبر داد
کد خبر: ۸۸۸۳۹۶۹
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
کشف 1427 کیلوگرم انواع موادر مخدر در سال جاری

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ هادی قزوینه‌ای امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون تشریح عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان در سه ماهه سال جاری با اشاره به کشف یک هزار و 427 کیلو و 328 گرم انواع مواد مخدر اظهار داشت: میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد 60 درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 363 نفر تهیه و توزیع کننده و خرده فروش مواد مخدر جمع آوری شده است، گفت: از این تعداد 2 هزار و 311 نفر مرد و 52 نفر زن بودند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به انجام 2هزار و 131 عملیات در حوزه مباره با مواد مخدر طی سال جاری عنوان کرد: طی این عملیات 300 نفر معتاد متجاهر و کارتن خواب جمع‌آوری و تحویل مراکز موضوع ماده 15 و 16 قانون مجازات با مواد مخدر برای درمان شده‌اند.

وی با بیان اینکه در طول این مدت 20 میلیون و 346 هزار و 591 عدد قرص غیرمجاز ضبط و کشف شد، گفت: بیشتر این قرص ها که خارج از شبکه توزیع دارویی وزرات بهداشت در حال پخش بوده قرص ترامادول بود که پس از ضبط و توقیف به اداره کل بهداشت استان همدان تحویل داده شد.

قزوینه‌ای بیشترین میزان کشفیات در سه ماهه نخست سال جاری را مواد مخدر تریاک با کشف یک تن و 257 کیلوگرم عنوان کرد و ابراز داشت: به تعداد 170 فقره طرح پاکسازی موضوعی با محوریت برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادین متجاهر در سطح استان اجرا شده است.

*اجرای 144 مورد طرح کنترل محور مواصلاتی در استان همدان

وی از اجرای 144 مورد طرح کنترل محور مواصلاتی در سطح استان همدان در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این طرح به منظور ناامن‌سازی مسیرهای عبور برای باندهای قاچاق مواد مخدر در سطح استان همدان اجرا شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه 96 دستگاه شامل 70 دستگاه خودرو و 26 دستگاه موتورسیکلت طی سال جاری در استان ضبط و توقیف شد، افزود: به تعداد هفت قبضه اسلحه جمعی از توزیع کنندگان مواد مخدر کشف شده است.

وی با اشاره به دیگر حوزه‌های عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر به موضوع تعقیب روش قاچاقچیان مواد مخدر پرداخت و عنوان کرد: در استان همدان به لحاظ ناامن سازی محیط برای خرده فروشان مواد مخدر باعث شده که آنها به توزیع مواد به صورت سیار و با موتورسیکلت روی آوردند که یکی از دغدغه‌های مردم استان در محلات وجود همین ترددهای خرده فروشی مواد مخدر با موتورسیکلت است.

قزوینه‌ای در همین خصوص به دستگیری 24 موتورسوار خرده فروش مواد مخدر در سال جاری اشاره و اضافه کرد: این موتورسواران که در حال توزیع مواد مخدر بودند دستگیر و با تحویل به مراجع قضایی به زندان روانه شدند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تغییر الگوی مصرف مواد مخدر جوانان و نوجوانان از شیشه و هروئین به سمت گیاه و مواد توهم‌زای گل اظهار داشت: متاسفانه در بین جوانان القائات منفی شکل می‌گیرد که این گیاه اعتیادآور نیست در حالی که مصرف آن توهم‌زا است به طوری که به لحاظ تغییر ژنتیکی ایجاد شده در بذر این گیاه، ویژگی‌های توهم‌زایی آن هفت برابر بیشتر از شادانه معمولی است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه در استان همدان در سه ماهه نخست سال جاری 6 کیلوگرم گیاه گل از توزیع کنندگان کشف شده است، افزود: در همین خصوص 24 نفر دستگیر شدند.

وی با اشاره به میزان افراد دستگیر شده از ابتدای سال جاری طی عملیات های مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه 60 درصد افراد دستگیر شده با سن 35 سال هستند، گفت: از نظر میزان تحصیلات 95 درصد افراد دستگیر شده با مدرک دیپلم و سه درصد آنها فوق دیپلم و لیسانس هستند.

*انجام 12 هزار و 462 عملیات مبارزه با مواد مخدر در طول 15 ماه اخیر

قزوینه‌ای در حوزه پیشگیری از مصرف مواد مخدر و اقدامات آموزشی به توزیع 3 هزار و 500 بروشور اشاره و تاکید کرد: علاوه بر این 9 هزار 26 نفر تحت اموزش های اشنایی با تهدیدات و آسیب های سوء مصرف مواد مخدر قرار گرفتند که غالب جامعه هدف مدارس تحصیلی بود.

وی در ادامه سخنان خود از اجرای طرح کرامت خبر داد و گفت: این طرح در راستای مدیریت و کنترل اعتیاد و مواد مخدر با هدف ریشه کنی اعتیاد و مواد مخدر به پیشنهاد سازمان بسیج مستضعفین به عنوان طرح خلاقانه اجرا می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان بیان داشت: این طرح مورد تایید ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری قرار گرفت و بر این اساس دو شهرستان ملایر همدان و فلاورجان اصفهان به عنوان پایلوت برای اجرای طرح انتخاب شدند که در طول دو سال عملیاتی می شود.

وی وجود عزم و جدیت استان های همدان و اصفهان در امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد را دلیل اصلی اجرای طرح کرامت در این استان ها دانست و یادآور شد: همدان یکی از استان های موفق در حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

قزوینه‌ای با بیان اینکه مراحل اولیه اجرای طرح کرامت در ملایر به مدت 5 ماه به صورت شناسایی، اغناگری اجتماعی، توصیه و سفارش و اتمام حجت آغاز شده است، افزود: چنانچه طرح به خوبی عملیاتی شود به عنوان الگو به سایر نقاط کشور تسری خواهد یافت.

وی ادامه داد: در طول 15 ماه اخیر 12 هزار و 462 عملیات در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان همدان صورت گرفته که به هلاکت رسیدن 4 قاچاقچی طی این عملیات ها انجامید.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان تاکید کرد: با وجود اینکه با حجم سنگین عملیات روبرو بودیم و در برخی موارد مجبور به استفاده از سلاح گرم بودیم اما خوشبتانه کوچک‌ترین آسیبی به مامورین ما نرسید که دلیل آن داشتن اشراف لازم نسبت به ماموریت و دیدن آموزش ها است.

* رتبه دوم پلیس مباررزه با مواد مخدر استان همدان در کشور

 وی با بیان اینکه پلیس مباررزه با مواد مخدر استان همدان در سال گذشته رتبه دوم در امر مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور را کسب کرد، افزود: این به دلیل کشفیات قابل توجه انواع مواد مخدر به میزان 6 تن و 200 کیلوگرم است که این میزان کشفیات در طی سال های پس از انقلاب بی سابقه بوده است.

قزوینه‌ای با بیان اینکه در 5 سال اخیر روند بهبود مستمری در امر مبارزه با مواد مخدر در استان همدان سپری شده است، عنوان کرد: افزایش کشفیات مواد مخدر در استان همدان موید بالا بودن توان و اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان است.

وی عنوان کرد: 60 درصد از زندانیان استان همدان در حوزه مواد مخدر و ناشی از حجم کار پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان به ضرورت افزایش سرمایه گذاری مسئولین در امر مبارزه با مواد مخدر پرداخت و تاکید کرد: نباید مسئولین این سرمایه گذاری را اتلاف منابع تصور کنند چرا که سرمایه گذاری در این امر، از این نظر که مواد مخدر هزینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به جامعه تحمیل می کند ، سودآوری بلند مدت را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هزینه های کمپ های ترک اعتیاد در دوره 21 روزه 600 الی 650 هزارتومان است بر کاهش هزینه های درمان معتادین تاکید وعنوان کرد: در حال حاضر این هزینه ها سنگین است و خانواده ها توان پرداخت آن را ندارند بنابراین می طلبد در این حوزه دولت به خوبی ورود داشته باشد و انعطاف هایی توسط مسئولین صورت پذیرد.

قزوینه‌ای از ارسال 450 کیلو گرم مواد مخدر به آذربایجان غربی که قابلیت استفاده دارویی ندارند، خبر داد و اضافه کرد: این مواد امروز جهت امحاء به این استان ارسال شد.

وی با بیان اینکه تمام اقدامات عملیاتی که در استان همدان انجام می گیرد تحت کنترل پلیس مبارزه با مواد مخدر است، یادآور شد: امسال 6 مغازه که اقدام به عرضه مواد مخدر کرده بودند شناسایی، پلمب و از فعالیت اقتصادی آنها جلوگیری شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات