هنر بهترین فرصت برای معرفی شهدا به جامعه نو است/ جشنواره فانوس راهی برای شناخت شهداست

دریچه هنر بهترین فرصت برای معرفی اهداف شهدا به نسل جوان بوده که هدف از برگزاری جشنواره ملی فانوس، ترویج و تشویق تولیدکنندگان آثار هنری با موضوع دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۸۸۳۹۸۸
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سردار عبدالله ملکی اظهار داشت: دفاع مقدس دفاع از ارزش‌ها، اسلام، دین و مرز بوده که اکنون هنرمندان و مستندسازان نقش مهمی در نشر این ارزش‌ها دارند. در زمینه حفظ و نشر ارزش‌ها، آثار هنری بسیار مهم است که جشنواره‌هایی مانند اشک انار و خاطره‌نویسی از فعالان هنر حمایت کرده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: مازندران استانی است که در تمام زمینه‌ها در قبل از انقلاب، دفاع مقدس و اکنون در دفاع از حرم خوش درخشید و در جبهه مقاومت حضوری موثر دارد.

ملکی گفت: دریچه هنر بهترین فرصت برای معرفی اهداف شهدا به نسل جوان بوده که هدف از برگزاری جشنواره ملی فانوس، ترویج و تشویق تولیدکنندگان آثار هنری با موضوع دفاع مقدس است.

وی با اشاره به نقش و حضور فعال اصحاب رسانه در جامعه، گفت: امروزه خبرنگاران در مقابله با استکبار جهانی سربازان جنگ نرم هستند که بهترین اسطوره برای حفظ و نشر دفاع مقدس هستند. از اوایل سال 93 تاکنون 75 کتاب در همه ابعاد زندگی شهدا چاپ شد و تا پایان سال 30 کتاب دیگر چاپ می‌شود که تدوین کتاب‌ها در سه حوزه خاطرات مردم، یگان‌های رزم ارتش، سپاه و نیروی انتظامی و خاطره‌ها است. 25هزار اثر حجمی دفاع مقدس جمع آوری و در حوزه محتوایی 100سوژه ناب کار شد.

دبیر جشنواره ملی فانوس نیز در این نشست گفت: نخستین جشنواره ملی فانوس، بیستم تیرماه امسال به مدت 2 روز برگزار می‌شود که این جشنواره جشنواره‌ای است که تمام آثار هنری را در بر می‌گیرد.

جواد قلی زاده افزود: دلیل نامگذاری این عنوان برای جشنواره این بوده  که در زمان جنگ سمبل روشنایی در سنگرها فانوس بود. برای تولید آثار فاخر و با محتوا در زمینه دفاع مقدس باید هنرمندان وارد شوند زیرا طبق فرمایش مقام معظم رهبری سوژه‌های بکر و زیبا در زمینه دفاع مقدس بسیارفراوان است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار