روزانه معادل 170 هزار مترمکعب فاضلاب در این تصفیه‌خانه‌های فاضلاب پالایش و تصفیه می‌شود

همایون توفیقی در حاشیه افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بشل سوادکوه بابیان اینکه در حال حاضر 224 مدول تصفیه‌خانه در کل کشور و در 193 شهرک صنعتی وجود دارد اظهار کرد: روزانه معادل 170 هزار مترمکعب فاضلاب در این تصفیه‌خانه‌های فاضلاب پالایش و تصفیه می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۴۰۱۷
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران، همایون توفیقی در حاشیه افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی بشل سوادکوه بابیان اینکه در حال حاضر 224 مدول تصفیه‌خانه در کل کشور و در 193  شهرک صنعتی وجود دارد اظهار کرد: روزانه معادل 170 هزار مترمکعب فاضلاب در این تصفیه‌خانه‌های فاضلاب پالایش و تصفیه می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 74 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور به تصفیه‌خانه فاضلاب متصل می‌باشند. 

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خاطرنشان کرد: هدف اصلی سازمان صنایع کوچک، پس از تصفیه آب، استفاده مجدد و بازگرداندن فاضلاب به چرخه طبیعت بوده به‌طوری‌که در دولت تدبیر و امید، توجه ویژه‌ای به بازچرخانی و استحصال آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، در دستور کار قرارگرفته است.

این مسؤول تصریح کرد: آب تصفیه‌شده 54 تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌ها صنعتی کشور هم‌اکنون برای آبیاری زمین‌های کشاورزی مورداستفاده قرار می‌گیرد و 6 تصفیه‌خانه هم به تجهیزات تبدیل آب تصفیه‌شده به آب آشامیدنی تجهیز شده است.

توفیقی با تأکید بر اینکه ایجاد تصفیه‌خانه در بیش از 70 شهرک و ناحیه صنعتی کشور در مرحله مطالعاتی قرار دارد افزود: بعد از اتمام مطالعه، این طرح‌ها از طریق مناقصه به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی استان‌های شمالی را با توجه به آسیب‌پذیری محیط‌زیست مهم‌ترین کانون توجه برای ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب معرفی کرد و گفت: تاکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سه استان شمالی 33 تصفیه‌خانه به بهره‌برداری رسیده است که 14 تصفیه‌خانه در مازندران بوده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها