فرماندار از طرح جلوگیری از روند ساخت‌و‌ساز‌های غیرمجاز در 100 هکتار از اراضی بخش کجور خبر داد
کد خبر: ۸۸۸۴۰۳۵
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی شادمان با اشاره به اینکه در برخی مناطق بخش کجور، زمین‌های هکتاری به قطعات مختلفی برای فروش تقسیم‌بندی می‌شود، اظهار کرد: افرادی زمین‌ها را در اراضی هکتاری به قطعات مختلف تفکیک می‌کنند و سپس به مردم می‌فروشند در حالی که مجوز تغییر کاربری ندارند.

وی افزود: این زمین‌ها در موقعیتی هستند که در صورت احداث سازه مسکونی و یا غیرمسکونی سبب وارد آمدن خسارات به منابع طبیعی و زمین‌های زراعی می‌شود و به همین منظور دستور دادیم جلوی ساخت و ساز در دو اراضی 50 هکتاری در بخش کجور گرفته شود.

فرماندار نوشهر تصریح کرد: تلاش داریم آنهایی که بومی منطقه هستند و در داخل طرح هادی روستا قرار دارند نهایت مساعدت را با آنها برای گذراندن زندگی معمول و عادی داشته باشیم ولی با ساخت‌و‌سازکنندگان غیرمجاز برخورد جدی می‌کنیم.

وی درباره وجود 6 هزار سازه غیرمجاز در بخش مرکزی نوشهر، تصریح کرد: این سازه‌ها قبلاً ساخته شده است که اغلب در نزدیکی بافت روستا قرار دارند و از آن دور نیستند و از آنجایی که این موضوع یک مبحث استانی است و در سراسر استان دیده می‌شود نیاز به یک تصمیم‌سازی کشوری دارد تا یک ساز و کار مناسب برای جلوگیری از شرایط به وجود آمده به دست بیاید.

فرماندار نوشهر درباره آخرین وضعیت مبلمان کردن سواحل آزادشده نوشهر، گفت: پس از آزادسازی چهار کیلومتر از سواحل نوشهر چندین طرح و برنامه ارائه شد که جذب سرمایه‌گذار، واگذاری به شهرداری برای مبلمان کردن و در اختیار قرار دادن به منابع طبیعی از جمله این طرح‌ها و برنامه‌ها است ولی به دنبال کارشناسی کردن این موارد هستیم تا با یک اجماع نظر نسبت به مبلمان آن اقدام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها