مدیر جهاد کشاورزی آمل از مبارزه بیولوژیکی علیه شپشک مرکبات در 40 هکتار از باغ‌های دهستان بالا خیابان لیتکوه این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۴۰۴۴
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سید حسین اسلامی اظهار کرد: اراضی زیادی از این شهرستان زیر کشت مرکبات بوده و سالانه ارقام مختلف مرکبات از این شهرستان به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

وی با اشاره به مبارزه مبارزه بیولوژیکی 40 هکتار از باغات مرکبات آمل علیه شپشک مرکبات، افزود: این اقدام در حوزه مرکز جهاد کشاورزی اسکومحله از دهستان بالا خیابان لیتکوه انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با اعلام اینکه دهستان بالا خیابان لیتکوه از حوزه مرکز جهاد کشاورزی امامزاده عبدالله اسکومحله دارای 700 هکتار باغ مرکبات است، تصریح کرد: بازدید مستمر کارشناسان جهاد کشاورزی در عرصه پهنه‌بندی، نظارت بر امور فعالیت‌های باغبانی و برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی می‌تواند برای کیفیت بیشتر محصولات و محصول‌دهی بهتر مؤثر باشد.

این مسؤول با اشاره بیش از 143 باغدار مرکبات بخش امامزاده عبدالله با برگزاری 11 دوره آموزشی ترویجی در زمینه مبارزه با آفات و بیماری‌های مرکبات، چگونگی تهیه نمونه خاک برای آنالیز کودی، تغذیه گیاهی و مبارزه بیولوژیکی، استفاده و رهاسازی حشرات و موجودات مفید در باغات مرکبات شرکت کردند، گفت: این کلاس‌های آموزشی با تلاش کارشناسان و مروجان مرکز جهاد کشاورزی اسکومحله انجام شد.

اسلامی با تأکید بر توانمندی اشتغال‌زایی در طرح 30 هزار مترمربعی تولید "چمن دایکوندرا" و گیاهان زینتی در این شهرستان، بیان کرد: این طرح کشاورزی که به صورت مستمر بازدید شده و مشاوره لازم ارائه می‌شود توسط کشاورز اژدریان در روستای وسطی‌کلا اجرا شده و در آن بیش از 20 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

وی با اعلام رهاسازی مرحله دوم زنبور تریکوگراما در طرح بیولوژیک منطقه بالاخیابان لیتکوه، بیان کرد: این طرح با تلاش کارشناسان مرکز و مربیان طرح همگام با بسیج کشاورز اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی آمل با بیان بازدید از خزانه کشت مکانیزه برای کشت دوم در مرکز جهاد کشاورزی دهستان پایین خیابان لیتکوه و روستای مرانده، یادآور شد: همچنین از ایجاد خزانه مجدد سنتی در روستای سیاه‌لش بازدید شده است تا در آینده نزدیک به زیر نشا رود.

این مسؤول با اشاره به کشت دانه روغنی سویا در سطح مزارع شهرستان آمل، گفت: مزرعه سویا کشاورز مرتضی علیزاده از اهالی روستای نرم در سطح 5 هزار مترمربع ایجاد شده که توسط کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی مرانده بازدیدهای لازم انجام شد و توصیه فنی در رابطه با مبارزه با آفات علف‎های هرز به کشاورزان داده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها