مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان لرستان گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان شش میلیارد تومان مطالبه دارد که پنج میلیارد تومان مطالبات مردمی و یک میلیارد تومان مطالبات اداره زندان‌ها است.
کد خبر: ۸۸۸۴۰۸۹
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، علیرضا کاکاوند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان با اشاره به اینکه در بحث آب مشکل‌ داریم، اظهار داشت: مدیریت آب کشور بحران دارد، بیش از 92 درصد آب را جهاد کشاورزی مصرف می‌کند و عمده روش کشاورزی نیز غرقابی 100 سال پیش است.

وی بابیان اینکه راهی که می‌رویم اشتباه است و بحث آب مظلوم واقع‌شده است افزود: هنوز هیچ‌کدام از شهر و روستاهای استان از آب سد استفاده نمی‌کنند و باوجوداینکه تاکنون سه سد در استان به بهره‌برداری رسیده ولی هیچ‌کدام استفاده شرب ندارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان لرستان عنوان کرد: تأمین آب استان از طریق منابع زیرزمینی است که هرلحظه ممکن است این منابع نیز خشک شود، در حال حاضر 69 حلقه چاه در مناطق روستایی شهرستان کوهدشت خشک و از مدار خارج‌شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر مصارف غیرمجاز، پشت کنتوری‌ها، آبیاری مزارع و سیفی جات عمده مشکل افت فشار آب در مناطق روستایی است.

کاکاوند بابیان اینکه در حال حاضر آب 15 روستای مجتمع جهان‌آباد سلسله به دلیل افت فشار برق قطع است تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال 95 متأسفانه جمعیت روستایی استان 35 تا 40 هزار نفر کاهش‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب در بحث فاضلاب عملکرد خوبی نداشته که به دلیل نبود اعتبار است، چهار پروژه فاضلاب در استان در حال اتمام است و در سطح کشور نیز در 40 روستا پروژه اجرا می‌شود که دو روستا مربوط به استان لرستان است و ظرف دو سال اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان لرستان گفت: پروژه فاضلاب 184 روستا انجام شد که 141 روستا به‌صورت رسمی به بهره‌برداری رسید و مابقی آن نیز اجرایی می‌شود، در سال 96 نیز 170 روستا در برنامه است که 90 میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده که 60 میلیارد از محل منابع ملی و 30 میلیارد تومان از محل منابع استانی است.

وی بابیان اینکه هزار و 401 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی است، اظهار داشت: از دو هزار و 861 روستا، هزار و 552 روستا بالای 20 خانوار است که تنها 32 روستای بالای 20 خانوار آب‌رسانی نشده است که تمامی روستاهای بالای 20 خانوار در سال 96 از نعمت آب برخوردار می‌شود.

کاکاوند افزود: فاضلاب زندان خرم‌آباد سال‌هاست که ایجاد مشکل کرده و فاضلاب خام از زندان و شهرک صنعتی خارج می‌شود، بنا شد دستگاه‌هایی از جمله بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، اداره زندان‌ها، شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی به‌صورت مشارکتی در راستای حل مشکل اقدام کنند ولی تاکنون کاری صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: بحث حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت‌های زیرزمینی مشکل‌ساز شده و باوجوداینکه چند سال است شعار می‌دهیم محصولات آب‌دوست را کم کنیم ولی کشت مزارعی مانند برنج گسترش پیداکرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان لرستان به مطالبات این شرکت اشاره و بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان شش میلیارد تومان مطالبه دارد که پنج میلیارد تومان مطالبات مردمی و یک میلیارد تومان مطالبات اداره زندان‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات