رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان زنجان:

مراکز پیش دبستانی دانش آموزان برای ورورد به دوره دبستان آماده می سازد

یکی از مهم ترین اهداف دوره پیش دبستان، ساختن دانش آموزان برای ورورد به دوره دبستان و تعلیم و تربیت رسمی است.
کد خبر: ۸۸۸۴۰۹۵
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی استان گفت :آموزش و پرورش تنها مرجع صدور مجوز فعالیت مراکز پیش دبستانی است واز فعالیت مراکز پیش دبستانی فاقد مجوز از آموزش و پرورش از ابتدای مهر ماه جلوگیری خواهد شد .

علی بیات افزود: به استناد تبصره 1 ماده 2 قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرروشی غیردولتی که در 15 دی ماه سال 95 با امضای رئیس جمهور محترم ابلاغ شده است تنها مرجع صدور مجوز فعالیت آموزشگاه علمی آزاد و زبان خارجی جهت آموزش افراد زیر 20 سال و مراکز آموزش پیش دبستانی با آموزش و پرورش است.

وی ضمن اشاره به این نکته که بسیاری از پیش‌دبستانی‌های فعال استان ، تحت نظر آموزش و پرورش هستند گفت : تعداد محدودی از مراکز پیش دبستانی تحت پوشش برخی دیگر از دستگاه‌های اجرایی فعالیت می کنندکه از نظر قانون اشاره شده جزو مراکز فاقد مجوز قانونی محسوب می شوند و الزاما باید تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید نسبت به اخذ مجوزهای لازم از آموزش و پرورش اقدام نمایند در غیر اینصورت برابر مقررات موجود نسبت به تعطیلی مراکز مذکور اقدام خواهد شد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی تاکید کرد :صدور مجوز برگزاری دوره پیش‌دبستانی بر عهده وزارت آموزش و پرورش است و آنهایی که خارج از این مجموعه فعالیت می‌کنند باید وارد یک مدیریت یکپارچه بشوند و از آموزش و پرورش مجوزهای لازم را اخذ نمایند و آموزش و پرورش نهایت همکاری را با این موسسان داشته و در کمترین زمان ممکن مساعدت لازم را به عمل می آورد.

بیات ، یکی از مهم ترین اهداف دوره پیش دبستانی را آماده ساختن دانش آموزان برای ورورد به دوره دبستان و تعلیم و تربیت رسمی دانست و افزود : طبیعی است که یکپارچه سازی محتوای آموزشی این دوره و هماهنگی لازم با آموزش و پرروش برای تحقق اهداف این دوره یک ضرورت انکارناپذیر است .

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی از اولیای نوآموزان و دانش آموزان خواست تا هنگام مراجعه جهت ثبت نام فرزندان خود در مراکز پیش دبستانی ، مجوزهای صادره از آموزش و پرروش را رویت نموده و از قانونی بودن فعالیت این مراکز اطمینان حاصل نمایند.

ارسال نظرات