خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان؛

یکی از دلایل بی بندو باری ها در دنیای غرب عدم پوشش مناسب است/ آتش به اختیار عمل کردن در جنگ نرم و در خواب مسئولین فرهنگی یک وظیفه است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان گفت:امروز مشاهده می کنیم که در دنیای غرب بخاطر نبود پوشش مناسب برای زنان چه بی بند و باریهایی رواج دارد که در بسیاری از سرزمینها باعث نابودی ارزشها و از دست داده شدن هویت یک ملت گردیده است.
کد خبر: ۸۸۸۴۱۴۰
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، صبح امروز جعفر رعایتی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا در مصاحبه با خبرنگار بسیج در خصوص هفته عفاف و حجاب گفت: هر دینی برای خود دارای ارزشها و نمادهایی است که یکی از بهترین ارزشها و نمادهای دین مبین اسلام برای زن نماد حجاب است که از واجبات الهی است و درآیات و روایات نسبت به این موضوع توصیه های زیادی شده است و در حقیقت نماد زن مسلمان حجاب است.

رعایتی خاطر نشان کرد: دستور حجاب در اسلام برای در امان ماندن زن از هر نوع گزند در محیط اجتماعی است و در حقیقت راه سواستفاده از زنها توسط حجاب بسته خواهد شد.

وی  در ادامه افزود: خداوند در آیه ۳۱ سوره نور حکم حجاب را به گونه‌ای صریح و آشکارا مطرح نموده و علاوه بر ظرافت‌های خاصی که در نوع پوشش زنان وجود دارد، اشخاص محرم را نیز ذکر می‌کند تا نامحرم‌ها بازشناسانده شوند و در پایان فلسفه پوشش بیان شده است که زینتها و زیبایی‌های زنان در مقابل نامحرم آشکار نشود، تا آنها مورد توجه نگاه‌های ناپاک قرار نگیرند و احترام آنان حفظ گردد و در آیه دیگر حرمت و شخصیت زن به عنوان فلسفه حجاب اینگونه مطرح می‌شود: ای پیامبر به زنان ودخترانت و زنان مومن بگو، پوشش خود را بر خود فرو پوشند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان  با ذکر اینکه یکی از دلایل بی بندو باری های دنیای غرب شیوع بی حجابیست تصریح کرد: امروز مشاهده می کنیم که در دنیای غرب بخاطر نبود پوشش مناسب برای زنان چه بی بند و باریهایی رواج دارد که در بسیاری از سرزمینها باعث نابودی ارزشها و از دست داده شدن هویت یک ملت گردیده است.

رعایتی در ادامه به یاران حضرت موسی (ع) و مردم مسلمان سرزمین اندلس اشاره که چطور به خاطر بی بند و باری در اوج عزت و قدرت شکست خوردند و هویت خود را ازدست دادند.

وی  ابراز داشت: روزی کشور انگلستان تصمیم به تضعیف مسلمانان گرفت و لذا از طریق تحریک رضاخان با طرح کشف حجاب تصمصم به تغییر در ارزشهای ایران گرفت ولی ملت ما در مقابل این دسیسه ایستادند و عده ای با جمع شدن در مسجد گوهر شاد مشهد برای صیانت از حجاب و ارزشهای خود جان خود را از دست دادند و چه بسیار زنهای پاکی که سالها برای حفظ پوشش خود از منزل بیرون نرفتند تا مبادا کشف حجاب شوند.

رعایتی در ادامه خاطر نشان کرد : با وجود این همه مقاومتها و ایستادگی ها امروز متاسفانه شاهد یک بد حجابی و کمرنگ شدن حجاب در بین بانوان در کشور هستیم و تنها دلیل آن را می توان به نقش دشمنان بعد از شکست در جنگ سرد بیان کرد چرا که دشمن فهمید نخواهد توانست در جنگ با سلاح پیروز میدان شود و لذا از طریق استحاله فرهنگی وارد شد تا ظاهر جامعه اسلامی را تغییر دهد و  با طراحی هایی که برای لباس بانوان ما به وجود آوردند بدحجابی را به مرور زمان در کشور ترویج دهند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان کمرنگ شدن نقش امر به معروف و نهی از منکر را یکی ازدلایل بد حجابی های امروز جامعه دانست و گفت: امروز تمدن‌سازی در حوزه اسلامی از ایران نشئت می‌گیرد و کشور ایران هم یک کشور با‌ حجاب است و لذا این پوشش برازنده کشور ما نیست.

رعایتی به راههای جلوگیری از بی بند و باری در جامعه  اشاره و افزود: باید با فرهنگ سازی مناسب و استفاده از رسانه ها در نشان دادن جایگاه واقعی عفاف و حجاب و همچنین امر به معروف و نهی از منکر مانع هر نوع بد حجابی در کشور شویم.

وی به وضع بد حجاب در ادارات اشاره و اظهار داشت: حکومت اسلامی باید برای مردم حداقل ها را به وجود اورد و اولین اقدام این است که از خود شروع کند و لذا شایسته نیست که درادارات یک حکومت اسلامی زنانی به عنوان کارمند مشغول کار باشند ولی حجاب اسلامی را رعایت نکنند و لذا مسئولین امر می بایست نسبت به این موضوع واکنش مناسب نشان دهند تا شاهد آن نباشیم.

جعفر رعایتی  آتش به اختیار عمل کردن در جنگ نرم و در خواب مسئولین فرهنگی درعدم رسیدگی به مسائل اصلی و مهمی چون مقوله حجاب را واجب  دانسته و گفت: وظیفه هر مسلمان است که با دلیل و منطق و با زبانی نرم ، جامعه را در رسیدن به یک پوشش اسلامی که در خور و شان جامعه باشد یاری رساند و این همان آتش به اختیار عمل کردنی است که مقام معظم رهبری فرمان آن را صادر نموده است.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار