خبرهای داغ:
امام‌جمعه گالیکش گفت: حجاب و سلامت فردی و اجتماعی یکی از مسائلی است که در تضمین سلامت جامعه نقش‌آفرینی می‌کند.
کد خبر: ۸۸۸۴۱۷۳
|
۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان، حجت‌الاسلام سید محمد دلبری امام جمعه شهرستان گالیکش بمناسبت فرا رسیدن هفته حجاب و عفاف گفت: حجاب و سلامت فردی و اجتماعی یکی از مسائلی است که در تضمین سلامت جامعه نقش‌آفرینی می‌کند، حجابی که مایه آرامش خانواده است و صفا و صمیمیت در خانواده به وجود می‌آورد، حجابی که از فروپاشی خانواده جلوگیری می‌کند.

وی افزود: زنان باید برای غیر نامحرم طنازی نکنند و مردان نیز به زنان خود وفادار باشند.

به گفته حجت‌الاسلام دلبری؛ بهترین اعمال برای زنان از دیدگاه حضرت زهرا سلام‌الله علیها آن است که زنان مردان نامحرم و مردان نیز زنان نامحرم را نبینند.

خطیب جمعه گالیکش با اشاره به سالروز حادثه مسجد گوهرشاد گفت: ما با ترقی زنان مخالف نیستیم بلکه با فحاشی و کارهای غلط مخالف هستیم، زنان نباید گول بخورند و بزک و آرایش‌کرده و دست‌آموز غربی‌ها قرار بگیرند.

وی افزود: قیام گوهرشاد باعث رونق اسلام، عفاف و حجاب شد و توطئه آن‌ها و غربی‌ها را به مردم نشان داد که مردم زیر بار این توطئه دشمنان نخواهند رفت.

امام‌جمعه گالیکش به مسائل سیاسی روز اشاره کرد و گفت: بهترین راه مبارزه با آمریکا تقویت قوای نظامی و وحدت و یکپارچگی و حفظ ولایت است.

حجت‌الاسلام دلبری اضافه کرد: جواب مردم در مقابل توطئه‌های دشمن و نسخه‌های پوشالی آنان همان «هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه» است.

وی گفت: آزادسازی موصل از دست داعش گویای اقتدار اسلامی کشور عراق و ایران اسلامی است که این افتخار توسط سپاه پاسداران صورت گرفته است و انتقاد از این ارگان انقلابی از توطئه‌های آشکار دشمنان است.

امام‌جمعه گالیکش با اشاره نشست اخیر منافقین تصریح کرد: نشست منافقین در فرانسه باهدف ایران هراسی بود و از توطئه‌های آشکار آمریکا و ایادی آن است.

به گفته وی از آفاتی که مقابل عزت قرار دارد عجب و خودپسندی است به‌طوری‌که امام سجاد علیهم‌السلام می‌فرماید: الهی به من توفیق عبادت عطا کن و مرا از عجب و خودپسندی دور کن.

امام‌جمعه گالیکش افزود: تکبر یکی از آفاتی است که مقابل عزت قرار دارد. عزت با تکبر همخوانی ندارد. کسی که به خاطر خدا تواضع کند خدا به او عزت می‌دهد و اگر کسی تکبر کند خدا او را ذلیل می‌کند. از مصادیق مهم عزتمندی می‌توان به فرموده امام (ره) اشاره کرد که فرمود: اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر از آن است که رهبر بگویید. یا اینکه فرمودند: رهبر ما آن نوجوان 13ساله است که خود را زیر تانک دشمن انداخت.

وی اظهار داشت: راه نزدیک شدن به خدا و ائمه اظهار علیهم‌السلام رعایت تقوای الهی است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها